19.12.2013

Førjulstid

Det verste med denne tiden av året er at man aldri er hjemme i dagslys lengre.
Det er mørkt når man drar på jobb, og mørkt når man kommer hjem, for ikke snakke om hvor tungt det er å stå opp opp morgenen. Jeg er så innmari klar for ferie og teller snart timer til det blir noen dager fri. 
Kjæresten og Live reiser allerede i morgen, så Tuva og jeg får helgen  sammen før hun skal feire sammen med sin pappa. Litt vemodig og ikke ha henne sammen med meg på en sånn dag, men vi tar en bonusjulaften når familien er samlet igjen med julemiddag og pakker.

Denne førjulstiden har også vært veldig avslappende. 
Huset ble pyntet før desember, selv om jeg ikke ble helt ferdig da, så er det fortsatt ting som ligger i esken. Må vell bare innse at det ikke ble satt opp i år. Dagene flyr avgårde, og snart skal man pakke ned julen igjen. I år er det ikke bare julen som skal pakkes ned. Vi overtar nemlig ny leilighet over nyåret, så alt skal i esker og flyttes over veien.

Jeg har ikke snakket så mye om dette på bloggen tidligere, men det har seg slik at vi bytter leilighet med min far. De er ganske så like i grunn, den er 50 kvadrat større og har ekstra soverom + full kjellerstue. Det blir godt med større plass å boltre seg på. Nytt hjem, ny atmosfære.
Det er mye jeg har utsatt på de årene vi har bodd her. Mye er blitt satt på vent og utsatt til det lengste. Nå når vi vet at vi skal flytte er det iallefall ingenting som blir gjort. For ikke snakk om større plass til klær og kjøkkenutstyr! 

På grunn av dette har det vært så som så med julevasken i år. Huset er rotete overalt og vi venter bare på å begynne å sortere for å pakke i esker. Spennende tid og jeg gleder meg til å ta dere med.

Avslutter kvelden med noen bilder av en vintermørk stue (belysning er en av de tingene som har vært nedprioritert mens vi har bodd her, ser dere. Samme med pynt på veggen over sofaen.)










post signature

2 kommentarer:

  1. Veldig koselig :D
    Håper dere får en flott jul!
    Er ikke så greit med denne mørke tiden, man tappes fort for energi når man ikke er ute i sola.

    SvarSlett
  2. Ha ha ha Du trenger jo et helt rom ekstra til klær du nå ;) ,)
    he he ......

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag