02.12.2013

Blåmandag

For en forferdelig start på uka!
Det startet vell egentlig i gårkveld, da jeg ikke kom meg i seng nærmere midnatt og utsatte barnehagesekk pakking til morgenen etter. Siden det er ny måned er alt av klær og utstyr hjemme da barnehagen skal vaskes, så både vogn, skifteklær og uteklær lå hulter til bulter siden fredagsettermiddag. 
En drøy time etter jeg sovnet våkner lillesøster og er helt utrøstelig. Hun får være litt opp med pappan sin, legger seg mellom meg og pappan sin, og en drøy halvtime etter er det fullt i sengen. Storesøster har også kommet, og jeg har kanskje 20 cm å ligge på mellom de to - det var ubehagelig trangt.
Storesøster blir bært over på sitt rom, og lillesøster slår seg helt vrang. Overtrøtt og trassig og holder på i mange, mange timer. Klokken var rundt halv 4 siste gangen jeg så på den.
Så ble det stilt...
Bråvåkner av at storesøster kommer inn, titter på klokka: 08.49!
Oh, shit! Jeg skal åpne butikken om 11 minutter, håret skulle vært vasket, for ikke snakke om gårsdagens sminke som er dradd utover hele ansiktet. Jeg flyger opp av senga, røsker med meg et sett med klær og jentene under arma - nå må mamman dra. Alt ansvar ble gitt til samboeren stakkar og jeg finner ut at det er lurt å sykle for å komme fort fram.
Vel, i Trondheim er det snø. Bløt snø.
For hvert tramp jeg tar på sykkelen spøler hjulet, men jeg kommer meg fremover. 
Ti minutter etter åpningstid er jeg på plass. Varm, svett og adrenalin høyere enn månen. 
Etter litt sminke og dype åndedrag har jeg sånn delvis fått landet litt etter en pangstart på dagen.
Det er så utrolig slitsomt å sovne av! Jeg gjør det ytterst sjelden, og har lovet meg selv å aldri gjøre det igjen.
Føler fortsatt pulsen er i høygir, og man rekker liksom ikke våkne før man er på tur til jobb.
Nå er barna i seng, beina slengt i sofaen og klar for midseason finale på Walking Dead i kveld - gosh, som jeg gleder meg!
Fordelen med en slik start på dagen, er at den bare kan bli bedre.
Ha en fin kveld
post signature

5 kommentarer:

  1. Uff, for en natt og start på dagen!
    Håper morgendagen blir bedre :)

    SvarSlett
  2. Åhh... Den følelsen... Snakk om stress! Håper hele familien får sove kjempegodt i natt og at resten av uken blir fantastisk :)

    SvarSlett
  3. HERLIGHET for en natt og start på dagen! Har hatt noen av de selv og dt er jo helt grusomt!! Iallefall når du vet at DU må åpne butikken. Jeg er heldigvis ikke den som "åpner" sånn sett, men jobber jo i hj.sykepleien så ingen tar min liste før jeg kommer. Og der er det oppdrag som starter fra kl 8.. Så ikke mye populært å komme forsinket til alle pasientene. Blæ. Men heldigvis skjer dt sjeldent her også <3

    Som du sier blir jo dagen bare bedre.. Nyt kvelden snuppa!:) Det fortjener du litt ekstra idag. Satse på god natt søvn inatt :)

    SvarSlett
  4. Oh my, de dagene der er gruesome, been there go ills når man vet man had ansvaret for og åpne!

    Godt dagen ble bedre :))


    Klemmer fra Jatte :)

    SvarSlett
  5. Gaad..for en dag d må ha vært! håper resten av uken blir max bra :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag