24.10.2013

Pai til middag

Hva med å bruke opp restene i kjøleskapet til en pai?
Her kommer forslag på en oppskrift, men man kan fritt endre innholdet i denne ut i fra hva man har i skap og kjøleskap
BUNN
200 g hvetemel
150 g smør
2 ss vann

FYLL
2 dl matfløte (evt melk)
4 egg
litt revet ost
salt og pepper
Ønsket fyll
(her har jeg brukt løk, kjøttdeig, mail, gul paprika og purreløk)

Smuldre mel og smør i terninger til en jevn deig. Tilsett vann og jobb deigen godt sammen
Smør en paiform eller ildfastform med smør og hell litt mel over.Trykk paideigen jevnt utover formen og oppover sidene

Ta ett egg (av de 4) i en bolle og pisk sammen og smør paideigen
Stekes på 200 grader i 15 min

Pisk sammen egg og melk.
Tilsett krydder, kjøttfyll og ønsket mengde grønnsaker samt revet ost til en passe tykk konsistens.
Hell over den ferdigstekte paibunnen
Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 40 min
Server med salat og dressing


HUSK AT DU FINNER ALLE MINE OPPSKRIFTER PÅ EN SAMLESIDE UNDER HEADEREN

post signature

1 kommentar:

  1. Nam:) Jeg elsker pai, men har ikke prøvd med kjøttdeig:) Så veldig godt ut :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag