10.10.2013

Kobberhøst

Jeg har aldri vært spesielt glad i kobber, og det har ihvertfall ikke passet hjemme hos meg!
Jeg begynte å bry meg om hvordan det så ut rundt meg da jeg var ca 10 år.
Fra å være Espen Askeladd og samle på alt jeg kom over (gråstein, viskelær, servietter, ja til og med de små rundingene som oppbevares i en hullmaskin samlet jeg på en gang) fikk jeg plutselig for meg at jeg skulle rydde.

Mye ble kastet, andre ting lagt i esker og jeg spurte etter tomme vinflasker.
Jeg synes det var så stilig når talget fra stearinlysene nedover vinflasken at dette måtte jeg faktisk ha på jenterommet. En del tørkede blomster var det også.
Noen år etter bygget vi nytt hus og jeg ble totalt forelsket i alt blått.
Blå vaser, blått glass, tepper og annen pynt skulle prege jenterommet.

Noen år etter var det svart og smijern som gjalt!
Black design var virkelig yndlingsbutikken og jeg var så glad i disse kontrastene svart/hvit.
Dette varte nok helt til vi flyttet hit for et par år siden. 
Nå ville jeg ha alt hvitt (til kjærestens store forargelse - han mente vi bodde i en sykestue, der alt var hvitt og sterilt) så vi fikk inn litt toner av grå. For ikke snakke om en gedigen grå sofa og grå gardiner.

Nå igjen kjenner jeg at smaken forandrer seg litt.
Mer bast og naturelementer får plass i vårt hjem, og jaggu har det ikke kommet litt kobber også!
Det er rart hvordan man forandrer seg oppgjennom tiden.





Har din interiørstil endret seg noe de siste årene?
post signature

3 kommentarer:

  1. Så lekkert! Du er nok som mang andre, fra helt hvitt til litt mer nyanser. Og da er kobber helt perfekt. KlemLinda

    SvarSlett
  2. Morsomt å lese, høres ut som min interiørhistorie ;) Tørka blomster, hihi! :D

    SvarSlett
  3. hehe, kjenner meg godt igjen ja:)
    Her har stilen forandret seg mange ganger, og jeg tipper det kommer til og fortsette:))
    Jeg er ikke så slavisk opptatt av hva som er in og mpote egentlig, mer det som er meg akkuragt her og nå:)
    Som regel så får jeg tingene i hus en god stund etter trendsetterne ja, hihi, men det gjøkke no:)

    Kjempefine bilder!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag