09.10.2013

DU ER HELDIG!

Har du noen gang tenkt over hvor heldig du er?
I en travel hverdag er det lett å glemme alt det positive man omgir seg med.  Man fokuserer på hva man ikke har eller misunner andres lykke.  Man unnskylder seg for at man ikke oppnår samme prestasjoner som enkelte andre og finner grunner til hvorfor man ikke klarer å nå de mål man vil.
Men hvor viktig er det, egentlig?
Jeg har tenkt mye i det siste og jobber med meg selv hver dag på akkurat dette.
Jeg vil bli bedre på å skryte av andre, fortelle at jeg beundrer de istedet for å kjenne på den sjalusien som ofte oppstår. Jeg vil gjøre det beste ut av mitt liv, finne mine verdier uansett hvilken lykke de rundt meg opplever. Da vil jeg heller se opp til de, se på det som inspirasjon og på den måten skaper vi noe større sammen. Er du ikke enig?
Er du flink nok til å skryte av de rundt deg? Det trenger ikke å være de i nærmeste krets heller, men noen du kjenner som du ser opp til eller beundrer. Ser på som inspirasjon og ønsker å lære av? Jeg har mange av disse, men rett og slett for dårlig til å fortelle det til de selv!
Jeg tror vi kan lære noe av alle.
Jeg vil leve med den innstillingen iallefall og se det beste i alle jeg møter




"If you wanna make the world a better place, take a look at yourself and make a change"
- Michael Jackson



post signature

4 kommentarer:

  1. Så hjertens enig med deg :) Flott innlegg :)

    SvarSlett
  2. Det er så sant! Man glemmer gjerne det, og fokuserer heller på små dritt-ting som egentlig ikke betyr NOE. Takk for et fint innlegg med en viktig påminner! :D Klem

    SvarSlett
  3. Så sant så sant! Det er så fort gjort å glemme å sette pris på det som er viktig og heller fokusere på det negative.. Jeg skal til meg dette innlegget og sørge for å skryte mer av andre og meg selv. Vi gjør det alt for sjelden! Takk for et herlig innlegg! :-)

    SvarSlett
  4. Du har et veldig godt poeng i det du skriver:)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag