08.09.2013

Jordbærpiken


Tidlig i sommer laget vi en mini jordbærhage på verandaen i andre etasjen, og allerede har vi høstet mange av disse søte, nydelige bærene. Tuva har vært i ekstase og gått ut minst en gang om dagen for å se om det er flere bær som var modne. Hadde vi hatt større plass ville jeg hatt en hel jordbæråker, men måtte nøye oss med et par blomsterkasser i år, så kanskje utvider vi litt til neste år.
Og det er jo så enkelt...

Vi kjøpte 2 blomsterkasser fra Plantasjen (80,-pr stk) 20 liter blomsterjord (129,-) og 12 jordbærplanter (ca 100,- for 6 stk) Så i underkant av 500,- har vi velsmakende jordbær utover sommeren! 
Har dere plantet/høstet noe sålangt i år?

post signature

1 kommentar:

  1. Mamma pleide alltid å ha jordbær i hagen og tomater på verandaen. Det var som en drøm å løpe rundt hos henne da jeg var liten. Når jeg får bedre plass vil jeg også ha et lite hjørne med godbiter :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag