11.09.2013

Den lettrørte mammaen

Det er ingen lek å bli mamma.
Man forandrer mye med seg selv og ikke minst får man andre syn på ting.
Tidligere var jeg iskald. Jeg lo litt av mamma som felte en tåre av "Extreme makeover" og skjønte ikke hvorfor hun gråt, vi kjente de ikke en gang! 
Vel - nå har jeg fått igjen. Jeg har blitt den lettrørte mammaen,
 
Bare det å lese månedsbrevet fra barnehagen er en utfordring.
Jeg legger merke til utviklingen som skjer måned for måned på en annen måte, og får får et innblikk i hvordan barna mine har det i barnehagen, og hva de liker å gjøre. For saken er at de leker på en helt annen måte når foreldrene ikke er der.
Litt trist for at jeg ikke får være sammen med de hele tiden (selv om det er veldig godt å ha timer for seg selv på jobb) og bare se at de har funnet seg en vennegjeng og et område som er bare deres gjør meg mer enn stolt.
 
Det toppet seg her en ettermiddag jeg sto og laget middag.
Tuva satt på sofaen og så reprise fra MGPjr fra 2007 da Celine vant, og Venke Knudson hadde pauseinnslag. Tuva ropte meg over og sa "Oij, hun var flink til å synge. Også hadde hun veldig fin kjole"
Det var mer en nok til å få meg og jeg sa med lys stemme for å holde gråten tilbake "Hun heter Venke Knudson" Mer klarte jeg ikke å få frem...
 
post signature

4 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til jeg skal smelte av barnas gullkorn. Smelter som smør i sola over hva barna til vennene mine sier, så når det er mitt eget barn vil jeg tro det topper seg flere ganger om dagen. Og jeg som pleide å være så tøff... Så ble jeg gravid. Vi er skrudd sammen ganske spesielt egentlig :)

    SvarSlett
  2. Hihi,kjenner meg SÅ igjen :p
    Blir så fort rørt,og sprekker av stolthet hver bidige dag!
    Da Kajsa klippet håret sitt,ble hun jo så fin. Ja da kom tårende og klumpen i halsen,store fine jenta mi <3

    SvarSlett
  3. Kjenner meg sååå igjen! Blir nesten helt satt ut over meg selv når jeg ikke klarer å styre tårene.. De kommer jo uansett når det er noe med barna.. Man blir jo så stolt :D


    PS: Har du lyst til å "oppdatere" veronikad.no på sidelinjen din her? Den gamle bloggen ligger der så da får man ikke opp de nye oppdateringene ;)

    Ha en fin uke videre

    SvarSlett
  4. Know how you feel!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag