02.09.2013

BJØRNEPARKEN DAG 2 + hjemreise

Søndag var det tid for noen timer i Bjørneparken igjen.
Vi fikk sett det aller meste på lørdag og det var koselig å hilse på dyrene nok en gang. Det som overrasket meg mest var hvor nære man kom dyrene. Man fikk være med på foring av dyrene og elgen var så tam at man kunne kose med den. Tuva fikk også gitt den en gulrot så det var stas.

I motsettning til mange andre parker så er Bjørneparken på et fjell, så en del bakker og ulent terreng er det, men vi kom oss fram med vogn, og fikk se det vi ville se. 
Bjørn, elg, hjort, geiter, sauer, høner, pinnsvin, gris, kaniner, rev og gaupe var noe av de dyrene Bjørneparken har. I tillegg var det mange store lekeplasser for barn i alle aldre, både apparater og naturlekeplasser som falt veldig i smak til fireåringen. 

Rundt om i parken var det mange små boder hvor man fikk kjøpt is, brus, kaffe og enkel servering av pølser og vaffler, og det sto gassgriller rundt om som man kunne bruke fritt, så ikke noe problem og ha med egen mat og tilbringe en hel dag der oppe. Blir været dårlig har de også et eget lekeland inne med baller, lekeapparater for barn i alle aldre og tegne/pusslespill bord. 
Jeg ble skikkelig overrasket over hvor familievennlig denne parken var.





Vi bodde på Thon Hotell Bjørneparken, et lite steinkast unna parken.
Der fikk vi flott oppvarting, og tskjorter fra bjørneparken og bamser til jentene lå klart på rommet i det vi kom frem natt til lørdag. Deilig frokost og fantastisk gode senger gjorde helgen vår mer enn perfekt. 

Kl 14.00 på søndag satte vi snuten hjemover igjen.
364 km lå foran oss og vi skulle få se Jotunheimen i dagslys. Har dere mulighet så vil jeg virkelig anbefale den ruta, for så fantastisk landskap er verd å få med seg. 
Prøvde å ta litt bilder slik at dere fikk se, men den ubeskrivelige følelsen over det langstrakte landskapet vi kjørte gjennom er umulig å gjenskape.







Sent i går kveld kom vi hjem, slitne og fornøyde etter ei knall helg!
Konklusjon er at vi anbefaler Bjørneparken på det varmeste - en annerledes naturopplevelse

Mange har spurt hvor parken ligger:
Flå kommune i Hallingdal - 2 timer fra Oslo og 5,5 timer fra Bergen. 
Fra Trondheim kjørte vi i ca 7 timer (hvis man ikke tar med stoppene)

Mer info finner dere her

Kunne du tenkt deg en tur i Bjørneparken?
Jeg har mange flyers med gratis inngang for barn, så rop ut så kan jeg sende til deg :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Bjørneparken er så fiiin! :) Høres artig ut å bo på hotellet der, det gjorde vi aldri for vi bodde bare en times tid unna :) Kanskje vi må ta turen når Agnes blir litt større og skjønner litt mer? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Anbefales! Jeg hadde lyst å rappe med meg dyna og puta for de var så fantastisk gode :P

      Slett
  2. Hei! Hvis du fremdeles har flyers liggende, hadde jeg blitt kjempeglad for to barnebilletter. Har tenkt oss i parken om noen uker, og det ser jo kjempefint ut på bildene! Jeg sender deg en mail med adressen min jeg! Hilsen fra Bente

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag