01.08.2013

Sommeren så langt

Hei igjen!
Endelig litt overskudd og tid til bloggen. Vi har ikke tatt oss ut noen sommerferie i år, men Tuva er snart ferdig med 4 uker fri fra barnehagen og med god hjelp fra familie, og spesielt mamman min har denne sommeren vært som en drøm. Jeg har jobben 2 dager i uka og hatt permisjon (gradert) helt til nylig. Neste uke starter det for fullt med barnehage til begge jentene og fullstilling på meg

Midt inne i all jobbingen har vi fått tid til små turer rundt om kring og kosa oss sammen i sommerværet. Tuva og jeg hadde langhelg på Hitra med fullt fokus på storesøster.
Her fikk vi vært med på barnas dag, bowling, campingtur og masse Tuvatid
Spente jenter før barnas dag på Hopsjøbrygga, Hitra
Rett vedsiden av barndomshjemmet mitt finner man idylliske Hopsjøbrygga. Her har de beholdt sjarmen fra gammelt av og driver restaurant og Krambua - utstilling og salg av gamle gjenstander
Hvert år i uke 29 arrangeres Hopsjødagene og det har vært en tradisjon for meg hele livet, og gøy å føre det videre til mine jenter

  
  
Da vi kom hjem fikk vi tid til lunch i byen med fine jenter, sene kvelder på verandaen med sjømat og timer på lekeplassen i sola.
Nå skal vi prøve å komme oss igjennom de siste dagene av ferien også.
Det er ikke til å stikke under en stol at 4 uker sommerferie er drøyt for en fireåring, og hun gleder seg nok til å treffe gjengen i barnehagen igjen.

Har dere hatt en fin sommerferie?
post signature

4 kommentarer:

  1. Hørtes ut som om dere har kost dere masse, men kjenner igjen behovet for å komme tilbake i barnehagen ;)
    Her har sommeren vært fin! :)
    Ha en herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Koselig og kunne bringe tradisjoner videre til egne barn. Gleder meg til lillegullet vårt skal ta del i min families tradisjoner. Det er jo så hyggelig :)
    Kos dere med siste rest av ferie og lykke til med full jobb igjen :)

    SvarSlett
  3. Fine bilder,av to flotte jenter :)
    Ser ut til at dre harkost dere veldig da.
    Lykke til med ny start på jobb og barnehage :)
    Kajsa er tilbake litt på sfo etter 4 uker ferie,det syns hun var veldig godt.

    SvarSlett
  4. Ser ut til at dere har koset dere masse. :)

    Ble ikke tatt ut noen ferie på oss heller, men vi har nå greit å kose oss masse for det. Er enig i at 4 uker er litt i det drøyeste laget for de små, det var en ivrig 3-åring som startet barnehagen igjen denne uken. Blir nok fint for Tuva å komme tilbake igjen, og spennende for Live å komme i gang med barnehagen tilverelsen hun også.

    Så fint at du har fått en myk overgang tilbake til jobben igjen, med gradert permisjon. :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag