13.07.2013

Mammabloggere: Min toppliste


I bloggverden er vi alle avhengige av hverandre for å skille oss ut i den store mengden. Vi deler tips og triks med hverandre, deler hverandres linker  og er i kontakt med samarbeidspartnere og sponsorer for å gi noe tilbake til dere lesere.
 
Jeg har skrevet et innlegg tidigere " En av mange" om det å prøve å skille seg ut blant alle andre blogger i samme genre, og om man klarer å lage noe spesielt eller om man bare er en plagiat av alle andres
 
I dag hadde jeg tenkt å dedikere hele dette innlegget til mine favoritt mammabloggere. Siden det er tre år siden sist jeg skrev "Hva gjør en blogg verd å lese" velger jeg på nytt å legge inn linker til deres blogger slik at dere kan titte innom og kanskje finne nye favoritter. Det artige er at mange av bloggene jeg leste den gangen står på favorittlista fortsatt. Det tyder på kvalitet.
Det er så utrolig mange som fortjener litt ros og skryt for den bloggen de har fått til. Skapt et særpreg, har en rød tråd gjennom innleggene sine, som viser at de bruker tid på dette og trives med å dele litt av hverdagen med alle lesere. Jeg skulle gjerne skrevet noen gode ord om alle dere  jeg har i leselista mi, men valgte å linke til mine topp 6: 
 
Kine er mamman til Mathias og Noah og bosatt i Drøbak.
Det er noe med bildene til Kine som gjør meg veldig glad. Måten hun skriver og formidler innleggene sine liker jeg veldig godt og jeg er fort inn for å lese når det kommer noe nytt.
Vi har barn på samme alder så innholdet er veldig relevant for meg.
Tuva fikk også et lite "crush" på Mathias da vi var på bloggtreff i Oslo, så vi må jo inn å titte litt da vettu
Kine er ei supertrivelig dame og jeg anbefaler dere virkelig å titte innom bloggen hennes
Besøk bloggen her
 
 
Den første bloggen jeg kom over og ble nok veldig inspirert av denne skjønne jenta fra Stathelle i Telemark. Vi hadde termin ca samtidig med jentene våre og jeg fant mange tips på bloggen til Rebekka. Gjennom årene har jeg vært med på opp og nedturer og synes det er høy kvalitet over innleggene hun legger ut. Det er en fin blanding av hverdag, mammarolle, oppskrifter, interiør, tips og husmorråd - akkurat slik jeg liker det. Rebekka virker utrolig jordnær og en herlig mamma for Thea og Tobias.
Er det noe jeg lurer på har Rebekka som oftes svar
Besøk Mer Enn Bare Ord
 
  
 
Veronika er mamman til Martine og Matias og bor i Telemark.
Dette er en av de bloggene jeg har lest lengst og jeg føler at vi to er ganske like. Har vært så heldig å møtt Veronika på to bloggtreff og det er ei utrolig koselig dame som vet hva hun vil. Hun har vært en stor motivator med sunt kosthold og deler oppskrifter, oppussing,  tips og råd på bloggen sin.
En kvalitetsblogg som inneholder alt en mammablogg skal inneholde. Veronika står på døgnet rundt med oppussing, barn, skolegang og jobb tross sykdom og dårlig form til tider. Jeg har stor respekt for denne jenta og anbefaler bloggen på det sterkeste
Besøk: Kaos med kjærlighet
   
Linn Christin er mamman til Kajsa og Majken og bor i Telemark.
Vi har møtt hverandre på to bloggtreff og jeg elsker Linn. Hun er så utrolig hyggelig og god å prate med. Har fulgt bloggen gjennom mange faser av livet og føler vi har blitt skikkelig kjent via skjermen. Linn skriver om foto, mammarollen, hjem og fritid, deler skjønne bilder fra sitt hjem og de nydelige jentene sine. Som dobbel jentemamma deler vi mye erfaringer og tips og man finner mange gode innlegg på bloggen til Linn. Ta en titt da vel!
Besøk Mitt liv- Linn
 
 
Søte Marlen!
Marlen er mamman til Maja, Jenny og Oscar Casillas og bor i et utrolig fint hvitt hus i Drøbak.
På bloggen får man innlegg rett fra hjertet om både oppturer og nedturer i livet. Jeg sitter ofte med tårer i øynene for jeg kjenner meg sånn igjen i det hun skriver. Jeg elsker bildene hun tar og måten hun klarer å være så ærlig på, og formidlingen av det hun skriver at dette er en av mine absolutte favoritter.
En blogg rett fra hjertet som jeg tror alle mammaer kjenner seg igjen i
Besøk Lykkemamma
 
 
Divamammas blogg kom jeg over da jeg gikk gravid med Live og falt for den med engang. Var med å følge Eva fra et svangerskap og husbygging til en nydelig gutt nå, en skjønn storesøster og et drømmehus uten like. Bloggen er full av inspirerende bilder både av barneklær, mat og interiør, hun deler tips og andre mammaråd. En blogg jeg anbefaler dere å titte innom. Jeg har blitt betatt!
Besøk Divamamma
 
  Nå vil jeg oppfordre alle dere andre til å liste opp deres 5-6 beste blogger og hvorfor. Vi er for dårlig til å skyte av hverandre så dette synes jeg er et flott tiltak. Gi litt ros til noen som fortjener det. Del gjerne link i kommentarfeltet så blir dette en koselig greie.
Tar du utfordringen?
 
post signature

9 kommentarer:

  1. Åh, nei men.. SÅ KOSELIG at jeg var på denne listen !! :-) Tusen takk for det Stine :-) Du har en nydelig blogg selv :-) KLEM!

    SvarSlett
  2. Søte snille du,TAKK <3 Så koselige ord snuppa!
    Jeg lager ett slikt innlegg selv,mange av de sammen favorittene men,hehe ;)
    Du er så god,du er selvsagt en av mine favoritt bloggere og :D
    God klem

    SvarSlett
  3. Jeg leser alle bloggene du skriver om her, mostly hver dag (inkludert din :))
    Vil anbefale 3 andre "familieblogger" jeg liker veldig godt, på helt forskjellige grunnlag. Og det er:

    http://www.zoopayne.com/

    http://tyskertosa.blogspot.no/

    http://mariannebeate.com/

    Disse bloggene er nydelige på hver sin måte.

    Ellers har jeg enda flere godbiter i blogglista mi, så bare snik innom for en titt.

    SvarSlett
  4. Flotte mammabloggere alle sammen. Følger de alle bortsett fra en, så henne må jeg inn å sjekke;)

    SvarSlett
  5. Artig å få tips til blogger jeg ikke har lest før. En av dem leser jeg nesten daglig og det er frumaela sin blogg.

    ELlers vil jeg anbefale:
    tretette.blogspot.com (skriver om sitt hverdagsliv som trebarnsmor, med både opp og nedturer. Ærlig og hverdagslig. Ikke noe fiksfakseri)

    trefem8bloggen.blogspot.com (mer enn interiørblogg, men kommer også med noen morsomme, men ærlige beskrivelser om livet som småbarnsmor. Alltid med en dose humor. Godt skrevet)

    camillamaries.com (ikke så mye oppdatert den siste tiden, men syns det er en koselig blogg å lese. Hun er mor til to små barn.

    :)

    SvarSlett
  6. Flott med slike skryte innlegg :D Er helt fersk i bloggverden så har ikke lest noen av disse.

    SvarSlett
  7. Her var det mange flotte mammabloggere:) Du er jo også en av dem!!:D

    SvarSlett
  8. Søte Stine! Tusen tusen takk. Veldig hyggelig og lese! Du skriver en flott blogg selv. Stor klem herfra. Og gi Tuva en suss fra Mathias ;-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag