05.06.2013

I vår lille urtehage

Har dere sett den fantastiske kjøkkenhagen til Bengtgården?
Ønsket om større hage og mulighet til å dyrke egne salater og grønnsaker blir ikke akkurat mindre av Vibekes fantastiske bilder, men på grunn av plassmangel og lite forarbeid har vi gått for "light"versjonen på verandaen i år: URTER


Noe har vi sådd selv, andre har vi kjøpt ferdige.
Utover sommeren kan vi kose oss med basilikum, dill, oregano, timian, gressløk, sitronmelisse, peppermynte, persille, koriander og rosmarin.

Nå blir det både pesto, rømmedressinger og mojito fra egen hage
post signature

3 kommentarer:

  1. Sååå deilig med egen urtehage!!:D

    Ønsker deg en god natt,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  2. Så herlig med masse urter. Jeg har også¨sådd, men de er såvidt kommmet opp av jorda.

    Ha en super dag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Åh, så sjalu jeg ble nå! :D
    Jeg har prøvd meg på urteplanter mange ganger, men klarer ikke holde dem i live. Det KAN ha noe med å gjøre at jeg er elendig til å vanne.. men likevel :P
    Mojito med egne urter hørtes forøvrig VELDIG fristende ut ;)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag