24.04.2013

Våren gir minner

Våren tar med seg så mange gode minner.
Ikke nok med at kroppen fylles med energi når de etterlengtede solstråkene treffer en vinterblek kropp, vannet som kommer av den smeltede snøen eller fuglene som kvitrer etter en alt for lang vinter. Men kroppen og sinnet har så mange gode minner fra våren og den spenningen jeg hadde som gravid.
 
Våren 2009 var det varmt! Skikkelig varmt!
Permisjonen var god igang og jeg nøt den siste tiden som gravid i solveggen, grilling med venner og innkjøp i byen. Spent og nervøs på samme tid over hvordan den nye hverdagen ville bli. Hadde mange tanker og var klar for å bli mamma, samtidig som det føltes veldig skremmende. Jeg visste ikke helt hva jeg gikk til.
 I juli kom Tuva til verden og jeg kunne le av de tankene jeg hadde før fødsel.  Det tok ikke lang tid før hun var en stor del av meg (ja, kanskje alt for meg), og livet jeg hadde før henne var glemt. Tiden gikk og jeg lærte mye om meg selv over hva jeg vil med mitt liv, hva jeg vil bringe videre til henne, og hvilken forelder jeg vil være.
 
 
Tuva i magen - Live i magen

Våren 2012 ventet vi på nytt på lillesøster som skulle ta del i vår familie. Mange av de samme tankene og bekymringene jeg hadde da Tuva lå i magen dukket opp: -Hvordan ville familien bli med to barn? Ville barna komme godt overens? Var aldersforskjellen en fordel eller en ulempe? Hvordan ville fødselen bli? Hvordan ville Tuva takle å få baby i hus, og var vi som foreldre klar for dette? Men da Live ble født i juni ble alt som normalt igjen. Familien var komplett.
 
Nå er en ny vår - en vår uten kul på magen, men med to herlige jenter i hus.
Våren får meg til å huske den spennende innspurten av svangerskapet med de siste forberedelsene og spenningen over når fødselen ville skje. Timene forran datamaskinen for å lese andres fødselshistorier, titte innom andre nybakte mødres blogger, lese andres tips og erfaringer rundt familieforøkelse.
Disse følelsene sitter godt i kroppen fortsatt og minner meg på hvor heldig jeg har vært som har opplevd dette to ganger
post signature

8 kommentarer:

  1. Herlige bilder av deg og bebissmagene :)
    Sukk,hvor blir tiden av?

    Nyyyydelig at våren endelig er her,skal virkelig nytes :)
    Ha en herlig onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :D
      Haha, hvem vet?`Jeg har snart en 4-åring og 1-åring i huset :P
      Nyt våren, det skal vi gjøre også ja!

      Slett
  2. Herlige minner:) Du kler virkelig å være gravid:)
    Morsomt at du fikk din første i juli og andre i juni, samme som meg:)
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk <3
      Hehe, perfekt med sommerbarn merker jeg, og sikkert enda mer stas når de blir større (kan holde barneselskapene utendørs - hihi)

      Slett
  3. Så fine magebilder! Kjenner litt på vårfølelsen jeg også, uten mage denne gang. Savner å vise frem magen i lekre vårplagg :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Ja, sant! Savner den til tider jeg også!

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag