17.04.2013

Olje eller beis?

Som jeg nevnte i forrige innlegg er det kun vår som står i hodet mitt om dagen.
Vi har en veranda på hver side av huset og disse trenger behandling og pleie i år - derfor søker jeg råd hos dere.
 
Plankene er tørre etter noen sesonger uten pleie.
Det ser ut til at alt er nedslitt slik at de kanskje kun trengere en liten rens før vi kan starte behandligen.
Men så kommer spørsmålet: bør man velge olje eller beis?

Og hvilke farger bør man ta?
Benken min kjære snekret sammen i fjor er beiset i grått, og et pallebord i samme farge og leiligheten vi bor i har en lekker gul farge med grønne karmer!!!!
Jeg har lyst på en dus grå farge, men ikke så dominant som den på benken.
Har dere tips til meg så fyr løs - jeg har aldri gjort dette før
Fargevalg eller valg av behandling

Håper du kan hjelpe

2 kommentarer:

  1. Jeg har aldri beisa eller olja (vi har steinheller) verandaer, men mamma og pappa gikk over til terassebeis og ble veldig fornøyd. Olja suger seg nedi og blir borte, men beisen har jeg inntrykk av holder lenger og ikke minst - ser penere ut og gulvet fliser seg ikke like mye opp som da de brukte olje :)

    SvarSlett
  2. Jeg ville beisa i samme farge som benken og bordet jeg, veldig fin farge :)

    God natt og god Torsdag,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag