20.04.2013

Knallgod lavkarbo pizza

Før påske var jeg kjempeflink med kostholdet og gikk ned 4 kg på et par måneder.
Jeg må innrømme at de fridagene med mye god mat og godterier har ødelagt litt og jeg vil komme tilbake til det "gamle" sunne kostholdet igjen. Det er jo så fargerikt og full av smak
En av favorittene på sunne helgekos middager er Fotballfrues lavkarbopizza.
Jeg deler selvfølgelig oppskrift med dere:

4 egg
2 ss Kremfløte
1 ts Bakepulver
2-3 never ost
salt
2 ss Olje
4 ss Soyamel
2 ts Johannesbrødkjernemel
2 ts HiMaze / FiberFin
Bland sammen egg, fløte og bakepulver.
Tilsett soyamel, johannesbrødkjernemel, himaze og revet ost. Smak til med salt og rør til du får et passe tykk røre. Deigen skal være ganske klissete.
Smør deigen utover en bakepapirkledd stekeplate i et tynt lag. Om det blir små hull i deigen spiller det ingen rolle for osten i deigen vil smelte og jevne ut dette.
Sett pizzabunnen i oven på 200 grader i 15 min.

Ta den ut og ha på ønsket fyll.
Her er det kun fantasien som setter grenser, men våre favoritter er peperoni, løk, cherrytomater og ost. Andre forslag er kjøttdeig, kylling, skinke, mais, ananas evt pizzasaus, serrano, pinnjekjerner o.l.
Stek i nye 15 minutter og server


I dag har jeg vært på babyshower!
Viser bilder i morgen - god lørdag
post signature

6 kommentarer:

  1. Mmm, så godt ut :D

    SvarSlett
  2. Sliter så med å finne en god pizzabunn oppskrift.. Blir denne så "fast" at man kan holde den i henda og spise?
    Har prøvd proteinfabrikken sin og den er ganske grei, men den smaker alt for mye mandler hehe ;)
    Må teste denne til helga :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Da må du prøve denne Nina! Den er like god, om ikke bedre enn en vanlig pizza og bunnen blir såpass fast at du kan spise den med hendene ja :) Har ikke prøvd andre lavkarbopizzaer så har dessverre ingenting å sammenlikne med. Håper den faller i smak :)

      Slett
  3. Får jeg kjøpt de spesielle melsortene til Life Heimdal?
    Er i gang med kur igjen jeg og :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi har det i butikken :) Så spennende! Lykke til

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag