30.04.2013

Gangen neste!

Det ser ut til at yttergangen og trappen blir neste prosjekt her i hjemmet.
Samboeren hadde kjøpt et lass med gipsplater så nå gjelder det bare å få de opp på veggen før trønderværet ødelegger de fullstendig. 

Har ikke helt bestemt oss for hvordan vi vil ha det, men jeg vil gjøre det lyst, åpent og eksklusivt. Det er tross alt førsteinntrykket på leiligheten den dagen man skal selge (og det første nysgjerrige naboer ser når de gløtter (stirrer) inn døra gjennom våren og sommeren)
Samboeren hadde lyst å sette inn dør til kjelleren og tette trinnene, men jeg er redd det stjeler mye lys i et rom uten vinduer. Dessuten vil ikke kontrastveggen komme like godt frem hvis en stor trapp står midt i veien. Må nok diskutere litt mer rundt dette. 

Fliser er allerede plukket ut og jeg gleder meg til å sette igang.
Har noen ideer og skal prøve å la dere ta del i mine tanker med dette "klipp-og-lim" bildet under 

Va tycks?

Vi er iallefall enige om fliser og at trappen skal bli hvit, så får vi se hva vi kommer fram til veggene.
Har dere andre tips? 

post signature

4 kommentarer:

  1. Har ingen tips, men bildet med tapeten falt best i smak hos meg :) Lykke til med beslutningen! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veit! Elsker tapeten jeg også, men det er så høyt opp til taket (sikkert 4 meter) så mye mer jobb med tapet, dessverre

      Slett
  2. Spennende!! Jeg ville tettet trappa ihvertfall - vi gjordet det i vinter og det er veldig deilig :) ellers så er SOBER en VELDIG mørk farge i ett rom uten vinduer.. det er den vi har på endeveggen på kjøkkenet nå :))

    Blir spennende å se resultatet!:)

    Ha en fin 1.Mai,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenkte det vi også, men jeg er redd trappen ser for stor ut i et smalt rom... Og kontrastveggen blir mindre synlig, men vi har ikke bestemt oss. Går vi for en mer nøytral farge på veggen vil jeg absolutt tette trappen :)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag