29.01.2013

Smakfull kyllinggryte

Det er en stund siden jeg la ut en oppskrift her på bloggen så nå var det på tide igjen.
Ønsker dere mer av dette? Tar ofte bilder av maten vi lager så det er veldig lettvint å legge ved oppskrifter . Her kommer iallefall en av mine favoritter:

Det siste året har jeg vært hektet på denne kyllinggryten.
Smaken man får av red curry paste og kokosmelk er helt fantastisk og denne enkle middagen vil jeg anbefale dere å prøve.
Ca 4 porsjoner

Kyllingfiletter
Paprika
Ananas
Brokkoli
Kokosmelk
Red currypaste

Ris
Cashewnøtter


Jeg bruker ca 3-4 kyllingfiletter, en boks kokosmelk og 2-3 ss red curry paste


Kutt kyllingen i terninger og gjennomstek.
Bruk ønsket krydder - Jeg synes det er godt med Santa Maria kyllingkrydder/pastakrydder og salt.
Tilsett paprika og brokkoli, kokosmelk og smak til med red curry
Ta i ananas og cashewnøtter rett før servering

Server med ris, eller spis den som den er.
Tom for brokkoli, så kuttet opp litt kinakål og strødde over rett før servering



7 kommentarer:

  1. Det så jo bare snadder ut :) nam, nam :D

    Ha en fin kveld.

    Klem

    SvarSlett
  2. den her må prøves !! :-)

    SvarSlett
  3. Åh den så fantastisk ut! Takk for oppskrift :))

    SvarSlett
  4. Må bare starte med å si at det er ikke lenge siden jeg oppdaget bloggen din, men siden den dag har jeg stadig vært innom, du har en kjempefin blogg:) Denne oppskriften, MÅ bare prøves, ble sulten jeg nå;) og siden du spør, så sier jeg JA til flere oppskrifter:)

    SvarSlett
  5. Så veldig godt ut! Skal prøves :) takk for oppskrift :)

    SvarSlett
  6. Dette så godt ut - tusen takk for tips :)
    Jeg sier ja takk til oppskrifter!
    Ønsker deg en fin torsdag :)

    SvarSlett
  7. Den har jeg laget nå!
    Den var "sinnsykt" god!
    Takk for maten fra PelleFanten

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag