01.01.2013

ÅRSKAVALKADE 2012

Godt nyttår!
2012 ble et riktig godt år synes jeg, og vi kan ønske 2013 varmt velkommen.
Jeg har i trandisjons tro laget et årskavalkade for året som har gått med bilder, innlegg og andre hendelser som jeg ser tilbake på.



Vi hadde bodd i hjemmet vårt i en måned og mye smånips gjenstod før det føltes som et hjem.
Ting begynte sakte men sikkert å komme på plass og jeg viste små sniktitt fra hjemmet.

Jeg fylte år og var halvveis i svangerskapet.
12.januar var vi på ultralyd å fikk vite at det var ei jente som skjulte seg i magen og hun skulle få navnet Live.

Magen vokste fort og vi ble mer kjent med lillesøster. Vi hadde fått nye rutiner i nytt hjem, og i ny barnehage.
Skrev et innlegg om barnehagebytte, hvordan det var for oss.
Ble også karneval og valget på kostyme falt på Pippi! Storfornøyd toåring
Fikk mye spørsmål om hvordan flette kinaflette - og la ut en oppskrift på dette
Mentalt var jeg også veldig klar for vår om omgjøringer i hjemmet. Nye ting i interiøret skulle komme inn og skape et hyggelig og personlig hjem for oss

Våren meldte sin ankomst med flere dager sol og man kunne høre snøen smeltet på bakken mens man gikk.
Vi startet så smått med forberedelsene til våren her hjemme og pusset ned møbler og lakkerte på nytt.
Jeg repostet et innlegg fra Tuva var lita om tanker rundt mammarollen
Også en oversikt over ulike NAV skjema som skal sendes inn før en permisjon, noe som mange hadde etterlyst. Prøvde å lage oss hjemmelaget sushi, noe som ble suksess!
Fødselen var bare 3 små måneder unna og vi var så spent!
I mars var det mye statusoppdateringer rundt graviditeten og den voksende magen.
Avsluttet mars med å vise dere bilderas fra stuen vår

 
 



Påskeferien ble feiret på Ørland og Hitra, derfor lite oppdateringer fra denne siden. Noen forhåndskrevne innlegg ble publisert og vi viste bilder fra kjøkkenet vår.
Vi var på nok en ultralyd på grunn av at babyen i magen hadde SUA, og alt så bra ut med den lille.

Jeg testet ut makeup fra Mineral Hygenics og fikk en ny favoritt i toalettmappen.
Snøen forsvant og vi startet med uteområdet. Mannen i huset laget en benk og jeg hadde startet planleggingen for hvordan jeg ville ha det - farger, elementer og blomster skulle inn når temperaturet tillot det.
Siriaa gjesteblogget om baren vi har i kjelleren og vi feiret farfars 80 årsdag på Hitra og jeg baket min første korsettkake i den anledning

 
 
1.mai og jeg var offisielt høygravid - med 40 dager igjen til termin.

'Jeg laget en oversikt over alle gratispakkene man kan få som gravid, og vi var en tur på tivoli!
 Vi satte opp lekegrind og redde opp sengen til babyen skulle komme. Veldig rart å se slike ting, for at det skulle komme et nytt familiemedlem var uvirkelig, selv om magen var diger.
Liste over hva som skulle i fødebaggen ble skrevet - klar til den store dagen
 Tuva gikk fra babyrom til jenterom og flyttet over til juniorseng og vårt soverom fikk små lilla detaljer


 
Fødselshistorien fra da Tuva ble født ble ukens historie på Mammanett
17.mai ble en regnfull dag, men vi møtte opp på skolen og gikk i tog sammen med barnehagen til Tuva før det var middag og kaker hjem til mamma
 Og med 3 uker igjen til termin ble jeg fødeklar!
Vi hadde noen finværsdager i slutten av mai og jeg gikk ut i permisjon
Pinsehelgen var helt fantastisk med knallvær og masse Tuvakos

Med 10 små dager igjen til termin var "redebyggingsinstingtene" i full sving. Ting jeg hadde utsatt i en stund ble tatt tak i og huset ble gjort klart til lillesøster skulle melde sin ankomst.
Spisestuen fikk en liten oppussing og nye hyller kom på plass.


Jeg skrev et innlegg om kosttilskudd i svangerskapet

7.juni kom lillesøster Live til verden - 3 dager før termin.
Live 2 dager gammel

Her kan du lese fødselshistorien

Ny hverdag etter vi kom hjem i rollen som tobarnsmamma og den første trilleturen ble ganske så stor kontrast iforhold til Tuvas
Tuva gikk ut i 5 ukers lang sommerferie og vi koset oss masse sammen hjemme som en liten familie.
Og en oppsummering ble det i innlegget "En er som en, to er som ti"

GreenGate kom i hus og jeg brukte mye av kveldene til redebygging mellom amming og bleieskift.
Forberedelsene til treårsdag var godt i gang!

Vi startet denne måneden med bursdagsfeiring med kaker, pølser, brus og alt som hører med.
 
 

Live var 1 mnd og vi oppdaget tegn på kolikk og vi tok kontakt med manuelterapeut her i byen, men det tok tid! Gråteøkter på morgen og kveld.
Jeg fikk endelig kjøpt meg ny telefon og bitt av den store Instagram-basillen
14. juli ble storesøster 3 år!
Vi hadde en liten ferie på Ørland hos familien til samboeren og herlige dager ved kysten

De dagene solen bestemte seg for å komme frem ble utebenken flittig brukt og vi tappet vann i bassenget til Tuva. Generelt en dårlig sommer, men vi koset oss så ofte vi kunne

Med litt søskensjalusi og trass fikk vi noen utfordringer denne sommeren

Liatorpsjenken som stod i stua fikk seg en liten makeover tidlig i august. Live og jeg var hjemme alene og jeg hadde mye tid til å pusle for meg selv.

En tur til Hitra fikk vi også til og deltok på årets Hopsjødager.På Hitra bestemte jeg meg for å klippe håret litt, og endte opp med lang bob! Aldri hatt så kort hår tidligere. Tanker og motivasjon rundt slanking meldte seg da Live ble mindre og mindre interessert i puppen. 




Ny gjesteblogger "Hvorfor får vi ikke barn?"
Og et innlegg om den store bloggverden og hva som kreves for å skille seg ut og ikke bli en av mange.
Etter etterspørsel fra dere lesere delte jeg også mine interiørinspirasjoner og linker over mine favorittbutikker
Lagde flere tutorials og "steg-for-steg beskrivelser for flere funksjoner på Blogger
Kolikken hadde ikke gitt seg og Live ble mer og mer glad i melkeflasken sin.
Den første høstdagen startet vi på Sirkusparken på Lade
Ble linket fra Femelle.no da jeg viste hvordan man kunne få Instagram på egen blogg
Pusling i hjemmet og pakking av koffert for i midten av september satte vi kursen mot Spania og late dager!
Og med nye negler før turen ble det riktig så bra!
'


  
Inspirasjon til alle husets rom lå klar i mapper på dataen og det er så mye jeg ønsker for denne leiligheten.

Da var det akkurat 1 år siden testen lyste positivt og Live var på tur til oss!
I Spania ble håret enda kortere og jeg viste flere bilder av frisyren oppigjennom årene

Stuen ble ommøblert, og vi fikk en mye bedre stue/kjøkkenløsning enn vi hadde tidligere.

Jeg hadde bloggens første spørsmålsrunde og reflekterte over forskjellen mellom å ha ett og to barn
"Vær varsom, foreldre!" ble en kampanje for mammabloggere mot mobbing
Vi tok med jentene våre til København for en langhelg med shopping, tivoli, dyrepark og museum
 

Før vi avsluttet måneden med Halloween her hjemme
Bloggen fylte 4 år den 2.november og et gigantisk gavedryss kom gjennom hele denne måneden. Hadde mange flotte sponsorer og premier for å dele ut til mine trofaste lesere. Føles så godt å kunne gi noe tilbake til alle dere som tar dere tid til å titte innom
Jeg viste for første gang bilder av badet vårt.
Tanker om at permisjonen snart er over var ganske tunge, og jeg følte at jeg ikke har gjort noe av det jeg hadde lyst til å gjøre. "Med livet satt på vent"
Den siste dagen i november ble stuen pyntet til jul også!

Vi hadde bodd i leiligheten vår i 1 år, og delte bilder før, underveis og slik som vi har det i dag
Var hos Frk.Eilertsen for å ta bilder av jentene før jul og ble strålende fornøyd med resultatet
Jeg fikk min første nominasjon i årets Mammabloggawards! Stor stas
Stuen var juleklar og vi nøt lange dager her hjemme.
Julaften fikk vi deler av familien på pinnekjøtt og ribbe før det ble julegaver til alle mann, og et aldri så lite besøk av julenissen.
Tuva dro til pappaen sin tredje juledag, og vi satte kursen mot Hitra
Nyttårsaften ble feiret her hjemme med en flink baby som sov seg gjennom alle smellene.
Storesøster kom hjem i dag og vi er klar for et nytt år




  


Lurer på hva dette året vil bringe
Facebooksiden til bloggen har fått over 400 følgere og jeg er varm om hjertet!
Dette blir et spennende år!
Takk til alle som fortsatt henger med, og velkommen til alle nye følgere



7 kommentarer:

  1. Så koselig med årskavalkade. Gleder meg til å følge deg videre nok en gang ;)

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til dere! Mange fine bilder fra året som har vært :)

    SvarSlett
  3. Godt nyttår til dere! Kjekt å se tilbakeblikk på noen av dine mange gode innlegg. Må si du har gitt meg mye bra i forhold til det å gå fra 1 til 2 ol.
    Gleder meg til å følge deg videre :)

    SvarSlett
  4. Ser og høres ut som et begivenhetsrikt år :D

    Klem Karianne

    SvarSlett
  5. Så koselig å se tilbake på denne måten :D skjedd masse fint det forrige året da :D

    Ha en fin kveld videre,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  6. Kjempe fint innlegg :) Kjempe koselig å se tilbake på det :)
    Håper du får ett like flott år i år og, om ikkje mye bedre !!:):)
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag