01.10.2012

1 år har gått

For akkurat 1 år siden tok jeg graviditetstesten tidlig på morgenen. Vi skulle i bryllup og fant fort ut at jeg trengte en unnskyldning til å ikke ta et glass vin til maten. Jeg sa bare at jeg ikke brukte å drikke når jeg har Tuva rundt meg og det ble ikke flere spørsmål rundt dette.
Selv om det kriblet i hele kroppen etter å fortelle, klarte vi å holde oss ganske så bra!

Nå, et år etterpå sitter vi i vår egen leilighet med en fullkommen familie. 
Jeg har klart å båret fram nok et velskapt barn, vært igjennom en fødsel og en utfordrende, men koselig barseltid. Alt dette har skjedd bare på et år.
Det har gått utrolig fort - samtidig som jeg føler jeg har hatt jentene mine sammen med meg for alltid.

Er så koselig å se tilbake på svangerskapet og den voksende magen da vi gikk å talte dager til terminen og vi skulle få hilse på lillesøster. Tiden virket så langt unna og vi var så spente og nå er hun her sammen med oss - og det kjennes så naturlig. 

Fascinerende med alt som skjer med kroppen gjennom et svangerskap, og hvor mye et nyfødt barn vokser de første månedene. Jeg ser på bilder og tenker tilbake 
- det har vært et godt år!
og bare om en mnd så er det hele 4(!!!) år siden jeg fant ut at jeg ventet Tuva og skulle bli mamma for første gang. Kan vell snart kalles veteranmamma! Hoho!

8 kommentarer:

  1. Ååå.. Det er så koselig å se tilbake på sånne ting.. Husker begge mine svangerskap kjempegodt.. bare synd jeg ikke blogget når jeg hadde Ingrid i magen.. Har nok dokumentert svangerskap nummer to mye bedre,.

    SvarSlett
    Svar
    1. Synes jeg også :) Startet bloggen da jeg ventet Tuva, så veldig kjekt å se tilbake på svangerskapet den gangen da jeg gikk med Live også.
      KOselig med bilder og tanker fra den tiden

      Slett
  2. Gøy å se tilbake på:) Fine jenter du har. Kan ikke du skrive et innlegg om hvordan det er å være tobarnsmor i forhold til å bare ha 1 barn.Hvordan var denne overgangen og har du noen gode råd og erfaringer å dele. Og litt om aldersforskjellen mellom dine barn. Positivt og negativt, Ha en fin dag vidre:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Det kan jeg gjøre vettu :) Takk for tips

      Slett
  3. Tiden går jammen fort:) Du var virkelig nydelig som gravid!
    Om et par uker er det 3 år siden jeg fant ut at jeg var gravid med bellusen min!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alt for fort, synes jeg :)
      Takk for det! Savner magen av og til, men jeg har to fine svangerskap å se tilbake på :)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag