02.09.2012

Fylt paprika

Dagen i dag er allerede mye bedre enn gårsdagen. Vi opplever lite trass og hun hører etter når vi snakker. Det er så godt til mammahjertet og jeg ser at hun har en mye bedre dag også - selv om den startet kl 06.30!
Dagens innlegg blir en oppskrift vi prøvde noen uker tilbake som jeg vil dele med dere:

For 2 personer trenger du:
2 paprika
Kjøttdeig
Ønsket fyll
Pizzasaus
Ost

Stek kjøttdeig og ønsket fyll.
Hul ut paprikaen og ta over kjøttfyllet. Det hele toppes med revet ost.
Stekes i ildfastform på 200 grader i 40 min
Et lite tips: Skjær litt av bunnen av paprikaen så den står stødigere i formen

Kjøttdeig og ønsket fyll - jeg brukte mais, hvitløk og purre

Fyll paprikaen med kjøttfyllet

Toppes med ost

Server!

Vi var så sulten så steketiden ble ikke fulgt helt ut, og derfor ble paprikaen litt sprøere - så alt etter smak.
Server med ris og salat


GOD SØNDAG =)

14 kommentarer:

  1. Ojj, det så godt ut Stine!! :)
    Og så bra at det var mindre trass, det går seg nok til skal du se ;) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper det ;)
      Takk det samme Marte

      Slett
  2. Den tenker jeg at vi må prøve... Så nammis ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra!
      Enkel og god middag

      Slett
  3. Oii nam!! Tusen takk for oppskrift søta!! Denne har jeg aldri sett før. Må prøves ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig :)
      Godt med noe "annerledes" noen ganger

      Slett
  4. Åh den så drigod ut! Denne skal jeg definitivt prøve i løpet av uka!! :-) Takk for tips :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres bra ut! Bare hyggelig :)

      Slett
  5. Nam, det så godt ut! Det må jeg prøve en dag :)
    Takk for oppskrift, alltid kjekt å prøve noe nytt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig - det synes jeg også, og vært lite oppskrifter på bloggen i det siste

      Slett
  6. åh, det så vanvittig godt ut!!:)

    SvarSlett
  7. Dette så veldig godt ut, fikk lyst til å lage en lavkarboversjon av den! :-) Bruker du en hel pakke kjøttdeig på to paprika?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går nok fint ja!
      Det holder nok med en halv pakke vil jeg tro. Jeg lagde full oppskrift, men satt igjen med mye fyll etterpå også.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag