11.08.2012

Oreo cakepops

Til Tuvas treårsdag prøvde jeg å lage OleBrumm cakepops.
Jeg ble langt i fra fornøyd med resultatet og har mange unnskyldninger på hvorfor det ble slik (hehe), men deler uansett oppskrift med dere

Man kan også bare trille kuler og duppe i sjokolade - helt nydelig!

OREOCAKEPOPS 
ca 30 stk

2 pk oreokjekse
125 g philadelphia
Candymelts/ sjokolade


Knus oreokjeksene i en kjøkkenmaskin og tilsett 125 g Philadelphiaost
Kna deigen sammen med fingrene til du har en passe klissete deig


Man kan enten lage små runde baller, eller prøve å forme ansikter som jeg gjorde. 




Smelt sjokolade i et vannbad og dypp lollipop pinnene i sjokoladen før de festes i kakekulene.
Sett de deretter i fryseren i 15 min slik at sjokoladen stivner og kakekulene blir harde til å dyppes i varm sjokolade.


Jeg skulle egentlig feste ørene før jeg la på sjokoladen, men ble avglemt i kampens hete og derfor fikk et litt annet resultat enn det jeg ville ha.
Når sjokoladetrekket er på settes de kjølig nok en gang
Tegnet på ansikt med konditorfarge før servering


Så tips til dere som skal prøve dere på Ole Brumm cakepops - lær av mine feil:
  • Finn en form eller mal som kan hjelpe med hodefasongen, evt skriv ut et bilde fra google som mal
  • Sørg for at du har nok sjokolade til trekket - her ble det litt lite og ujevnt resultat
  • Bruk helt gul konditorfarge i sjokoladen, og ikke eggefarget som mine ble
  • Kjøp "rainbow sprinkle" fra wilton og bruk til ører og nese
  • Sørg for at de er fryst nok til å dyppes i sjokolade, her ble mange ødelagt og skjev på pinnen
  • Bruk spiselig tusj å tegne med - min var tom så jeg brukte fargepasta og en grillpinne og tegne med
Denne hadde vært fin å bruke til ører og nese, men jeg lykkes ikke med å finne den før selskapet.
Kan også vise inspirasjons bilde på disse, som jeg prøvde (veldig hardt) for å få til
Hihi- en smule flau, men øvelse gjør mester - ikke sant :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag