06.08.2012

Motivasjon til slanking

Da jeg var ferdig å amme Tuva ble jeg hjernevasket - av meg selv.
Heiv meg på bølgen som mange andre bloggere og startet opp med South Beach, Zumba og 30 days shred. Ingenting fristet av søtsaker og jeg fulgte matplanene jeg hadde laget slavisk.
Leste utrolig mye og hjernen gikk inn i et modus som gjorde underverker for meg - for en periode. 
Møtte kjæresten min på den tiden og det ble til at vi skulle kose oss med alt mulig på kveldene, og alt jeg hadde bygget opp ble brått revet ned igjen. 7 mnd med diett var glemt.
Til venstre: underveis i treningen
Til høyre: før jentekveld på byen - her var jeg nok på mitt slankeste

Nå kjemper jeg med meg selv igjen for å bygge opp den motivasjonen jeg hadde den gangen. Jeg har så utrolig lyst og vet akkurat hva jeg må gjøre, men det første steget virker så utrolig stort. 
Jeg har boken, jeg har kunnskapen og jeg vet målet - men får liksom ikke fingeren ut og kjemper nok for å nå mine mål. Medlemskapet på treningsstudio ble frosset før fødsel og jeg utsetter trening hver eneste dag. Tenker jeg skal begynne med 30 days shred men vet at det er knallhardt å komme gjennom, men jeg klarte det sist, hvorfor stopper det meg denne gangen?

Vi har en Spaniatur om 6 uker som jeg virkelig ser fram til, og etter to svangerskap på tre år så kjenner jeg at jeg virkelig vil trene og stramme opp litt for å føle meg vel i bikini igjen. Jeg er bare 24 år, så dette burde vært en selvfølge, tenker jeg, Sannheten er noen annen.
Jeg var nok på mitt slankeste i august -10 og jeg vil så gjerne komme dit igjen. "Bare" 10 kg unna.
10 lange kg!

I forhold til amming har det heller ingenting å si. Å trene 30 min om dagen kan bare være bra, og kostholdet dekker det jeg trenger for å kunne produsere melk. Spiser det jeg gjør til vanlig, bare mindre karbohydrater. Variert og sunt. Det må vell ha helsemessige årsaker for både meg og jentene!?

Det funket jo så fint sist!
Resultatene kom fort, tilbakemeldingene og selvfølelsen. Jeg vil virkelig tilbake dit!
Tenker på det hver gang jeg er på butikken og bare skal kjøpe "ja-mat" men enda der klarer jeg å utsette det enda noen dager/uker.

Det eneste jeg kan/må gjøre er å gå inn i meg selv, sette opp konkrete små mål i tiden fremover og virkelig gå inn for dette med kropp og sjel!
Skrive opp matplan og planlegge uka... men jeg utsetter det til i morgen, nok en gang :/
Kommer aldri til å bli supermodell slank, men vil ha en kropp jeg trives i og kan føle meg vel i klærne jeg har på

Huff!
Tanken på å dø feit og gammel får meg til å grøsse
(og le!)
Noen tips til en stakkar?
Fatbooth!

11 kommentarer:

  1. Hei.

    Jeg er på samme tanke som deg, men jeg må bare få fødet først hehe;) Tre uker til termin nå, men etter det er jeg virkleig klar for kampen;)

    Kan ikke du fortelle meg om 30 days shred, matplanen din osv, jeg vil vite ALT hehe;) For når bebisen har kommet skal jeg virkelig kjempe meg tilbake. Nå er jeg ti år eldre enn deg da, så regner meg at jeg må jobbe litt hardere, men jeg skal klare det!!!!!

    Du kan godt sende det på mail til meg eller om du skriver det her:)

    Koselig å følge bloggen din forresten, ta gjerne en tur innom her også: http://familientecc.blogspot.no/

    Ha en super dag og lykke til

    SvarSlett
    Svar
    1. "Godt" å høre at det er fler!
      30 days shred er en trenings DVD med Jillian Michaels (treneren i Slankekrigen) der man har en treningsøkt på 30 min. Den er delt inn i en kardiodel (3min), en styrkedel(2min) og en treningsøkt på magen(1 min) dette gjøres tre ganger hver iløpet av en økt. Inndelt i tre faser også på 10 dager hver. Effektivt og tungt!
      Ellers kan du lese alt jeg har skrevet om South Beach under headeren, eller ved linken under:

      http://stinelervik.blogspot.no/p/south-beach-dietten.html
      Er det mer du ønsker å vite er det bare å spørre her eller på mail :)

      Ha en fin dag og lykke til med både fødsel og livsstilsendring :)

      Slett
  2. Glemte jo å legge med mailadressen min da;) chroed48@hotmail.com

    SvarSlett
  3. Lykke til med slankinga! Jeg sliiiter med det selv..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Lykke til selv også! Plutselig en dag er man motivert nok til å begynne

      Slett
  4. Hei Stine!
    Jeg har et godt tips, som har fått meg ned 7 kg på 5 uker!
    Det jeg gjorde;
    1. Jeg trener... Store treningsøkter, 2-3 ganger i uka.. Jeg har valgt sykkel.. Fordi når jeg sykler, kan jeg bruke 2-3 timer fra jeg setter meg på sykkelen til jeg er hjemme igjen, og forbrent 1500-200kcal, mens om jeg drar på treningsstudioet bruker jeg fort 2 timer, hvorav kun 45 min-1 time er trening, og jeg kun forbrenner 500-700 kcal....
    2. Erstattet 2 måltider om dagen med Proteinshake... Dette gjør at man får i seg langt mindre Karbohydrater, mens man samtidig føler seg mett og fornøyd :)
    3. Ta bilder underveis! Utrolig godt for motivasjonen!
    4. Spise lite Karbohydrater. Ikke Karbohydrater om kvelden (da du ikke skal bruke noe energi på sovingen, og det da gjøres om til fett), men heller fylle på med karbo før og etter treningsøkter (for resitusjon)..

    Det har funket som bare det for meg.. Jeg unner meg 1 spisedag i uka, hvor jeg koser meg med litt ekstra. =)

    Har prøvd bare trening (og ikke brydd meg om kostholdet), har prøvd å spise sunt (men ikke trent så mye), og det er faktisk kun kombinasjonen som har funket for min del...

    Fra 79kg til 72 kg på fem uker, og er KLAR for ferietur!

    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tips! Du har vært KJEMPEFLINK :)
      Lykke til videre! Snart skal jeg også bli flink.. snart!

      Slett
  5. Eg har slitt med det samme de to siste årene..men eg har hele 17 kg som må av!:(
    Det eg har gjort for å få motivasjon denne gang var å kjøpe meg et nytt plagg i str 38, hengt det utenpå skapet som en konstant påminning om hva målet er. på kjøleskapet har eg et bilde av meg når eg var slank. Eg spiset maten sakte og bevisst og spiser meg akkurat passe mett..drikker masse vann!
    Masse lykke til med slankingen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så lurt!
      Finner jeg drømmekjolen skal jeg kjøpe den litt mindre og bruke det som motivasjon :)
      Lykke til du også! Vi skal klare det, en dag!

      Slett
  6. HAHAHA! dævver av det siste bilde der :p det kan gi en hver stakkar motivasjon..

    Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, selv om jeg ikke har født noen barn så har jeg slitt med motivasjonen.. jeg startet mai 2010 på lavkarbo og gikk ned 17 kg!! så etter jul i år gikk det liksom litt skeis, la på meg 3 kg igjen, idag startet jeg opp igjen og SKAL ned de siste kg denne gangen.. har tenkt å melde meg inn på treningssenter også sammen med mannen.. vi er flinke til og motivere hverandre..

    ALT handler om hode og hva man setter seg som mål, men det er lettere sagt enn gjort.. Masse lykke til!! you can do it..

    Bli gjerne med på give away inne hos meg om du ikke allerede har deltatt!

    Ha en fin Tirsdag,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, ikke bra det bildet der :P Men ja, det er motivasjon :P
      SÅ flink du er! 17 kg er mye!
      ALT sitter i hodet så det er bare å bestemme seg faktisk.
      Klem

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag