04.08.2012

Det nydeligste babyteppe

Da jeg var lita fant mormor en strikkeoppskrift i et ukeblad med oppskrift på det samme babyteppe som Prins William i den engelske kongefamilien hadde i midten på 1980-tallet. Et slikt teppe strikket farmor til meg, og når jeg ventet Tuva kom hun med et nytt teppe - bare strikke i tynnere bomullsgarn
Det er rett og slett nydelig og brukes selvfølgelig på Live også



Den danske kongefamilien har også tepper som ligner veldig på dette, men "kjernen" i teppet er nok noe annerledes.

Jeg har desverre ikke oppskriften på dette

23 kommentarer:

  1. Utrolig fint teppe !:) så artig at det er litt "kongelig" også :)

    SvarSlett
  2. Nydelig. Kanskje jeg kan få mamma til å strikke noe lignende!

    SvarSlett
  3. hei! MIn svigermor har mistet denne oppskriften har du muligheter og kopiere den og evt mailen eller sende den til meg hadde jeg vært super takknemelig?

    mvh Lise

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Jeg har ikke oppskriften selv, men kan høre med farmor om hun fortsatt har den liggende :)

      Slett
  4. Ååå det hadde vært super fint... Tusen takk
    Lise ;)

    SvarSlett
  5. Hei :)

    Nydelig teppe, er det mulig at dere har oppskriften enda?
    Kunne det vært mulig å fått en kopi av den?

    Mvh Heidi

    SvarSlett
  6. Linn-Katrine23/7/13 23:11

    Kan du sende oppskrift på teppet til meg også? Jeg hadde det teppet da jeg var lita :). Mailadr.: linn_katrine_aasheim@hotmail.com.
    På forhånd takk. :)












    SvarSlett
  7. Hei..har også lyst på oppskrift ...mvh synnovehu@hotmail.com

    SvarSlett
  8. Hei Stine.
    Om du vil dele denne flotte oppskriften med meg blir jeg glad ?
    Adr er: inglisj@online.no .
    Mvh
    Inger Lise :-D

    SvarSlett
  9. Hvis du har mulighet til å sende denne oppskriften, ville jeg blitt kjempe glad. Et nydelig teppe!!

    SvarSlett
  10. Hvis du har mulighet til å sende denne oppskriften, ville jeg blitt kjempe glad. Et nydelig teppe!!

    SvarSlett
  11. Jeg vil også veldig gjerne ha oppskriften. Mail adr: vivi-ann-ophus@hotmail.com.
    Veldig koselig blogg forresten :)
    Mvh Vivi-Ann Ophus

    SvarSlett
  12. Hei, jeg vil gjerne ha oppskriften om du har mulighet til å sende den :)
    Mailen min er snefrid1@msn.com

    Mvh Anne Snefrid

    SvarSlett
  13. Det kongelige danske tæppe er herhttp://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=mary%20svøb&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.familiejournal.dk%2Fhandarbejde%2Fstrik-til-born%2F2010-40-strikkeopskirft-royalt-svoeb.aspx&ei=zdfvUcH6J8q44ATf0YCYBA&usg=AFQjCNE31r6CjwAoqs2eON3c3j9llDSNyw&sig2=TfizUj1Z3yARKpWapVPPnQ&bvm=bv.49641647,d.bGE

    SvarSlett
  14. Nydelig <3 Hadde bidd vældi gla om æ å kunn ha fådd en kopi?Min mail e Therese@x-line.no 1000 takk om du orka =)

    SvarSlett
  15. Hei Stine :-)

    Ett alldeles nydelig teppe,kun gjærna ha tenkt me mønster på
    dette...så eg lura på om du kan send te me? :-)

    Min mail adresse e:siwtoer65@live.no
    På forhånd tusen takk :-)

    SvarSlett
  16. Hei, ser du har hatt mange forespørsler på dette mønsteret.
    Har lett etter det på nettet, men det er vanskelig å finne. Så en link på Strikkesida på FB til din blogg.
    Hadde blitt veldig glad om du kunne sende meg mønsteret på blankvoll@gmail.com

    Vennlig hilsen
    Lisbeth Helene

    SvarSlett
  17. Hei Stine. Kan du være så snill å sende oppskriften til meg..Da hadde jeg blitt glad :) Min mail adr er: may_lindgren@live.no

    SvarSlett
  18. Hei Stine. Jeg har strikket dette teppet 5 ganger, men nå finner jeg ikke oppskriften. Hadde så lyst å strikke det til ett vennepars første barnebarn, og hadde blitt veldig glad dersom du ville maile oppskriften til meg. Min mailadresse er : dagmar@pronav.no
    På forhånd takk.

    SvarSlett
  19. Kan jeg få mønsteret. Tiger_pus@yahoo.no.
    Utrolig fint babyteppe.

    SvarSlett
  20. Hej Stine, önskar också mönstret: ann_lis_hermansson@hotmail.com. Tackar på förhand.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke mønster, dessverre.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag