27.07.2012

Uteplassen

Tidlig i vår fikk jeg mannen i huset til å snekre sammen en benk med oppbevaringsmuligheter vi skulle ha på framsiden av huset og siden solen har vist seg svært lite i Trøndelag har jeg rett og slett ikke rukket å vist dere det ferdige resulatet - før nå.
Har vært mange timer med grilling og kos i den nye longen og det er virkelig koselig å sitte der utover fine sommerkvelder med reker eller annen sommermat!

Så drømmer jeg om et brev i posten fra borettslaget om at husene skal males!
* en vakker dag*


Foreløpig står bordet og to stoler av utemøblene der ute, men til neste år tenker jeg å finne noe som passer bedre.
Benken ble snekret sammen etter egen "oppskrift" beiset i grå.
På toppen har jeg skjært til en vanlig skummadrass fra Jysk og trekt med Jersylaken.
Putene er fra Bohus, Ikea og en fra mamman min.

Kunstig oliventre fra Living, Kurv og hortensia fra Plantasjen

På benken ute er det også kommet friske sommerblomster

Når det gjelder den andre siden skrev jeg et innlegg i mars der jeg spurte om tips til hva man kunne fylle blomsterbedet der med. Vel- saken er den at det står fortsatt uberørt, men en nydelig lilla klatreplante har kommet opp mellom alt ugresset 

Blomsterbed eller plen?
Neste år legger vi på duk, bark og planter busker!

Nå håper jeg bare trønderværet kan være litt snille med oss nå siden vi ikke har hatt tempraturer over 20 grader på over 2 uker!
Ha en fin fredagskveld!

9 kommentarer:

  1. Årgangsmamma.27/7/12 18:11

    Hei.
    Så flott uteplass dere har. Den lilla klatreplanten ser ut som det er en klematis. Den blir bare flottere og flottere, så den burde du prøve å beholde..
    Ha en flott ettermiddag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips! Det skal jeg virkelig gjøre, for jeg liker den :)
      Fin fredag

      Slett
  2. Åh det ble kjempe fint! Har vurdert pallesofa ute hos oss, men det blir trangt. Nå har vi en benk som "sitter fast" til husveggen og et par stoler som kollapser øyeblikk :/

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Denne er nok en del smalere enn en pallebenk - tror den er ca 50 cm jeg.

      Slett
  3. Så nydelig blogg du har! Titter gjerne innom her flere ganger!! Lykke til med hageprosjekt..Det er drømmen min en gang i fremtiden med egen hage :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Så koselig å høre :)
      Foretrekker planter i krukker egentlig - minst ugress av det :P

      Slett
  4. Såå fint det ble!! Skikkelig koselig.
    Jeg tror jeg hadde plantet busker, for å skjærme litt for innsyn. Ellers så er det jo masse plass der ute! Heldige dere. Plass til basseng om sommeren og annet lekegreier.
    Ha en flott dag.
    Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det!
      Ja, det blir nok gjort her også :) Gidder rett og slett ikke å bruke halve sommeren på å luke ugress.
      Masse plass, men lite sol på dagtid og bassenget er plassert sammen med grillen og loungen på framsiden av huset. Har også er veranda i øveretasjen der vi har hengt opp en hengekøye - så godt med uteplass.

      Slett
  5. Koselig uteplass!:)
    Hadde selv samme farge på huset vårt frem til nå i sommer - jeg kan ikke fordra den fargekombinasjonen så var SÅÅÅ glad når vi endelig fikk i gjennom fargebytte i vinter (mannen kom inn i styret å fikk pusha litt :P) men ikke alltid lett når man bor i borrettslag nei, krysse fingrene for at dere får ny farge om ikke lenge dere også :)

    Veldig koselig uteplass ihvertfall!
    Ha en finfin Søndag,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag