07.07.2012

♥ Live 1 mnd ♥

I dag er lille Live rukket å blitt 1 mnd gammel.
Synes fødselen var i går, samtidig som jeg føler vi har hatt henne sammen med oss så veldig lenge. Hverdagsrytmen har kommet godt i gang og jeg vil påstå vi er kvitt søskensjalusien, det er bare "litt" trass som henger igjen til storesøster. 

Jeg føler meg så utrolig mye tryggere denne gangen, og rekker mye mer nå enn da Tuva var på samme alder. Den gang hadde jeg ingen rutiner rundt nyfødtbaby, så vi hadde samme døgnrytme og timene gikk før man rakk å gjøre noen ting. Denne gangen er det som Live har glidd inn i våre rutiner, så vi kommer oss i klærne tidlig på dagen og får mye ut av timene. Amming går også utrolig mye lettere nå da jeg føler at jeg ser når hun er mett og klarer å lese henne mye mer enn det jeg gjorde som førstegangs. Derfor sover hun lengre og jeg får mye mer tid til Tuva når vi er hjemme.
Og nå som sårheten rundt amming har gitt seg må jeg si det er bare kos og få oppleve det en gang til! Det er en koselig stund.

Lillesøster har også festet blikket mye mer og nye lyder kommer hele tiden. De første smilene lurer også rundt munnviken så hun har allerede begynt å vise personlighet. 
I en periode på kvelden (rundt kl 21) har vi en liten skrikeperiode (30 min - 1 t)  og hun er utrøstelig. Spenner kroppen og sparker fra seg, noe som kan minne om kolikk, men det varer ikke så lenge - men kommer hver kveld. Og en liten runde på morgen som oftest. Tydelig at det er noe som plager henne, men finner ingen årsak. Snev av kolikk er min teori (og de som har barn med kolikk vil nok slakte meg nå, siden det varer så kort)
Håper det går over, for det ser virkelig ikke godt ut. Mammahjertet verker når Live gråter på den måten.




Tuva dro på ferie til pappaen sin i går og kommer ikke hjem før fredag! 
Gosh!, jeg gruer meg til å være uten henne så lenge, men vi har nok godt av det alle sammen. Viktig å få tid med pappaen sin også, samtidig som vi kan ofre all vår tid til Live som ofte ligger i vognen sin å sover når storesøster får all energi vi har i hverdagen. Bli mer kjent med Live, og ta igjen litt søvn. 
Overskudd til husarbeid og litt utflukter blir det sikkert, så får fylle dagene så storesøster kommer fort hjem igjen!


Forhåndslaget innlegg og som dere ser så har klokken tippet 21,
og Live har våknet til for fullt! Ikke godt å høre på!

HUSK Å MELDE DERE PÅ I KONKURRANSEN UNDER=)

18 kommentarer:

  1. Herlighet det har gått fort :) Synes du fødte i går jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det går utrolig fort!

      Slett
  2. Nydelig er hun i allefall :)

    SvarSlett
  3. Fine Live <3 kan vær at d e kveldskolikk stine(?) kjenne ei som har en liten pjokk som har det..skjønne godt at det ikke e morsomt å hør på:/

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, det er nok noe slikt ja. Ny runde nå rundt kl 11 på formiddagen så skal ta kontakt med manuellterapeut på mandag tenker jeg

      Slett
  4. Det er nok kolikk Stine:-/ Noah hadde dette og det varte bare 2-3 timer på kvelden. men kiropraktor kan fjerne dette med å fjerne spenninger i nakken,eller oppsøk manuellterapeut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, må vell bare innse det! Tenker å oppsøke manuellterapeut på mandag. Ei som var spesialisert på baby som holder til i byen. Noe må gjøres iallefall :)

      Slett
  5. Oi, 1 mnd allerede? tiden bare flyr avsted jo :)
    Godt og høre at dere koser dere :)

    Nyt Søndagen!
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt villt.
      Takk det samme :)

      Slett
  6. Skal si tiden flyr! Nydelige lille Live :)
    Huff,ikke moro når hun er så utrøstelig :/ Da føler man seg veldig utilstrekkelig.
    Lykke til,håper det går over med hjelp hos manuellterapeut :)
    Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Åja, jeg kan nesten ikke forstå at en mnd allerede har gått!
      Takk for det Linn - håper på å få time fort og at de finner ut hva det er -kolikk eller ikke

      Slett
  7. Vi har en liten en som sliter mye med luftsmerter. Vår redning ble minifoam. Prøvd noen dager uten og da har han veldig vondt igjen. Det er ikke et farlig middel å bruke, så funker det ikke med mt så anbefaler jeg det! Lykke til

    Helga:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips :)
      Det skal jeg absolutt ha i bakhodet :)

      Slett
  8. Tiden går jammen fort. Hun er helt nydelig! De fleste barn har vel litt luftsmerter, og det rare er at de ofte får det på samme tidspunktet hver dag sånn som Live. Jeg hadde kolikkbarn og fikk vite at om barnet gråter mer en 3 timer for dagen, regnes det som kolikk. Får håpe du slipper det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det!
      Ja, Tuva gråt aldri, så dette er nytt for meg. Kommer til samme tid og hun spenner kroppen og er helt utrøstelig. Har også hørt at diagnosen er at de gråter mer enn 3 timer om dagen, mer enn 3 ganger i uken, så heldigvis ikke så ille, men tydelig at noe plager henne. Skal høre med manuellterapeut i morgen om det er noe de kan gjøre.

      Slett
  9. Sønnen min er 4,5 mnd nå og han var helt lik. Jeg dro til manuellterapaut og han fant låsninger hele veien fra hodet til hale bein. Merket enorm bedring etter bare en behandling, og nå er allt borte :) anbefaler deg det på det sterkeste. Vet hvor vondt det er og høre på :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar!
      Har ringt til en manuellterapeut i byen og fått time allerede i morgen tidlig :D Gleder meg til å prøve og finne ut hva som feiler Live. Håper det gir seg etter kort tid her også! Vil ikke gå å høre på at hun har vondt. For slik det er nå skal det ikke være - det har jeg erfaring med fra Tuva.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag