28.07.2012

De fire spurvene

En gang for lenge siden bodde fire spurver i et flott rede langt ute ved havet, på en liten øy.

Etter en tid flyttet moren og de to spurvene til en annen plass og bygde et nytt rede for seg selv. De små spurvene fløy av og til tilbake for å besøke pappan sin, som også hadde et rede for seg selv

årene gikk, de små spurvene vokste og ble store. De oppdaget stadig nye ting, fikk mange venner og utforsket livet rundt seg. Sammen med moren fløy de på mange turer og hadde flotte opplevelser i andre land.

Snart kom tiden da den eldste av spurvene måtte lære seg å fly helt på egen hånd. Det tok tid, og noen ganger var det vanskelig. Den skadet seg litt, men lærte av det også, ristet det av seg og fløy videre. Den ble riktig flink etter hvert.

Nå er tiden moden for den største til å bygge sitt eget rede. Noen ganger vil den fly tilbake. For den vet at den alltid er velkommen hos moren sin og den andre spurven. Gjør den ikke?

Da jeg flyttet hjemmefra i 2007 hadde mamma skrevet en liten metafor til meg som ble rammet inn og tatt med i leiligheten jeg flyttet til.
Er så koselig  se tilbake på og utrolig godt skrevet, synes jeg.
Ville derfor dele denne med dere i dag.

God lørdag!

4 kommentarer:

  1. Herlig hun mamma'en din!
    Kjente jeg ble faktisk litt rørt av teksten...
    Og kjempefint familiebilde av dere!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er hun ikke fantastisk :)

      Slett
  2. KJempe fint skrevet av mammaen din:)
    Ha en fin søndag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det synes jeg òg :)
      Riktig god søndag til deg også

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag