01.07.2012

Bursdagsfeiring

Da har Tuva blitt feiret med pølser, frukt og kaker!
Det ble en vellykket bursdag og det var ei fornøyd jente som fant sengen i kveld. Dessverre er det mange i familien som allerede har dratt på ferie, men vi som var her har hatt det utrolig koselig. 
Føler meg så heldig som har så mange herlige mennesker rundt meg, og som vil dele slike dager sammen med oss. Det er viktig - og noe jeg vil føre videre til mine jenter også. Familie er viktig!

Tuva har vært til pappaen sin i helgen og det har gitt meg mye tid til baking, planlegging og pynting til feiringen i dag. En selvlaget vimpelrekke over vinduet på kjøkkenet satte prikken over i'en for kakebordet synes jeg, så det ble en skikkelig jentebursdag med masse rosa!
Kakebordet før pavlovaen var ferdig
Happy Birthday
Tuva ønsket seg bringebærkake og resultatet ble en pavlova med bringebær og blåbær
Hello Kitty sjokoladekake

Franske makroner og marengs

Prinsessecupcakes

Fruktpinnsvin

Langt i fra fornøyd med disse!
Vanskelig å få skikkelig form på disse, samt ørene ble "avglemt " før første avkjøling så de ble satt på etter sjokoladetrekket som også ble et mislykket prosjekt. Dårlig dekkevne ble det og alt ble bare halvveis - heldigvis smakte de godt og jeg har lært masse triks til neste gang.
Peoner 
Klart for kake!
Bursdagsgave fra oss - piano med mikrofon, vippestol til dukken, brettspill og prinsesse "hobbysett" med tegning og klistermerker
Stor stas!

Live var også pyntet for storesøster!
I flott strikketkjole fra Oldemor på Hitra (viser den i et senere innlegg)
Mammaen og bursdagsbarnet
 Nå er huset ryddet og beina plassert høyt i sofaen.
Tuva sover fornøyd og Live ligger god og mett i sofaen sammen med oss og EM finale på tv!
Ha en fin kveld 

9 kommentarer:

  1. ntåh herlige flotte bilder! ser ut som en vellykket bursdagsfeiring. Masse fine kaker ^^, du er kjempe god! Ha en fin dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Var meget bra feiring, så nå er det bare å glede seg til neste år

      Slett
  2. Mange fine kaker!! Kjempe koselige bilder også. Du er flink!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det :)

      Slett
  3. Tanta Elin2/7/12 21:46

    Åååååå Stine, du e så flenk, også e du så fin, og så e du så flenk me ongan din! Glede mæ t å træff dåkk igjæn ;))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det tante!
      Vi kommer nok i uke 29 så da treffes vi nok! Gleder meg!

      Slett
  4. Du er utrolig flink til å stelle istand!:) Imponert over både fruktpinnsvinet, poppsene og den gjennomførte stilen:)
    Ser ut som skjønne Tuva storkoste seg!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Som sagt ikke fornøyd med poppsene, men de smakte godt ;) Er det jentebursdag så er det jentebursdag :P hehe

      Slett
  5. Wow for et Kakebord du har ordnet. Heldige prinsessa din.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag