04.06.2012

Til jentene mine

Veldig mye av min oppvekst er dokumentert både på film og på bilder - noe jeg har satt utrolig stor pris på. Synes det er veldig koselig å bla i gamle album og se filmer fra vi var små og spesielt nå som jeg har fått egne barn og kan sammenlikne mer både utseende og oppførsel. Dette er noe jeg gjerne vil bringe videre til mine jenter så den siste tiden har jeg laget en svangerskaps/barnealbum for begge to, med mine tanker i svangerskapet og bilder.

Her har jeg limt inn bilder fra ultralyd, vitale mål og helsekortet. I Tuvas album har jeg fått inn fødselshistorien og månedsoppdateringer fram til 1 år.  Kanskje dette kan være nyttig for de den dagen de selv kanskje skal ha egne barn. Dette er ikke et album for "alle" ,men mer en dagbok - eller sammendrag fra mine svangerskap. Har vært litt laber med oppdateringer i det siste, men får ta meg selv i nakken og skrive en ny oppdatering på Tuva nå som hun snart er tre år. Man glemmer jo så utrolig fort!
Bilder og oppdatering fra ultralyden med Tuva 9.februar 2009

Ultralyd med Live i magen 11.januar 2012

Veldig koselig å sitte å pusle med albumene deres og skal virkelig dokumentere hvordan de var både i magen og i tiden etterpå. Det jeg har skrevet til Tuva for snart tre år siden er allerede veldig koselig å lese.

Deler av fødselshistorien til Tuva er vell dokumentert
Håper virkelig dette er noe de vil sette pris på i ettertid og kan være fint å se tilbake på for meg også!





13 kommentarer:

  1. Oi SÅ utrolig gjennomført! Når jeg gikk gravid med Alida skrev jeg kun en liten dagbok jeg.. Fylte riktig nok ut den "boken om meg" men så stoppet det litt opp!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, takk for det :) Startet på Tuva sitt da jeg gikk hjemme i permisjon så må bare fortsette tradisjonen. Hadde også "boken om meg" til Tuva med ukesoppdateringer, men vært dårligere med Live. Kanskje jeg får bla tilbake i bloggen for å fylle inn litt på de tomme sidene...

      Slett
  2. Jeg vurderte å gjøre dette for Ingrid, men sannheten er at jeg rett og slett ikke vil at hun skal vite hvor vondt jeg hadde det når jeg gikk med henne. Hvor mange vanskelige valg jeg tok for å kunne bli mammaen hennes. Det fortjener hun rett og slett ikke å vite, ikke trenger hun å vote det heller.. Men absolutt en super ting å gjøre, og jeg har jo album til henne nå. Ett for hvert år, godt dokumentert med både tekst og bilder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, jeg ser den ja!

      Slett
  3. Slik har jeg laget til guttene også, har svangerskapsdagboken fra Schibsted Forlag og har kjøpt ei som jeg skriver og har til lille frøkna i magen også ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig! Det er så gøy å se tilbake

      Slett
  4. Så flink du er :) Her har jeg laget scrappealbum til Leah fra før hun ble født, å fram til hun var 1 år ! men jeg kunne helt klart vert flinkere å skrive.
    Har begynt på lillegull i magen sin også, å lager nok ganske likt som Leah's .

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja, er det ikke koselig!?
      Håper de liker det når de blir større også!

      Slett
  5. Så flink du er! Er veldig kjekt å ha noe sånt å se tilbake på, både for deg og for barna:) Jeg har en babybok jeg fikk som man fyller inn med info, tekst, bilder osv. Begynner å bli velfylt den og:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja, det tenker jeg også. Mamma hadde skrevet litt fra fødselen som jeg synes er utrolig gøy å lese selv :)

      Slett
  6. Oi så utrolig koselig! Dette må jeg vurdere å gjøre også! :)

    SvarSlett
  7. Så koselig med slike album! :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag