17.06.2012

Stjernetegn og kjennetegn

Jeg synes dette med stjernetegn er utrolig spennende. 
Desverre kan jeg alt for lite om det selv, men det er gøy å lese seg fram og finne kjennetegn på de jeg kjenner. Skrev om dette da Tuva lå i magen og havnet i Krepsens tegn.
Og det skal være sikkert - hun er VELDIG kreps!

Hun styres veldig av humøret, vet hva hun vil, er familiekjær og trenger forberedelser før ting skal skje. Hun må forberedes på de minste ting for å unngå konflikter og hun blir fornærmet om hun får for mye oppmerksomhet eller om for mange ser på henne med en gang, samtidig som hun trives veldig godt med å være midtpunkt - men det skal være på hennes premisser.

Live er født i Tvillingenes tegn og jeg har allerede begynt å se for meg hvordan hun blir. 
Noen av dere tvillinger der ute som har lyst å være brutalt ærlige å fortelle meg hvordan dere er som tvilling?

Selv er jeg stenbukk og er nok målrettet og strukturert som stenbukker sies å være
"Stenbukken symboliserer også tradisjon, struktur, ambisjoner, mål, soliditet og ansvar.
Ønsker sikkerhet og respekt - familien betyr mye og ønsker et fint og ryddig hjem der alle slektninger er velkomne. Kan virke rolig utenpå, men er ikke alltid så rolig på innsiden.  Når det gjelder penger ønsker også den kvinnelige stenbukken sikkerhet, men hvis hun har råd kjøper hun gjerne dyre ting. 
En god mor som gir barna de beste tingene"

Tilfeldigheter eller ikke får være opp til hver enkelt å avgjøre - jeg synes iallefall dette er spennende og meget spent på hvordan lillesøster blir

10 kommentarer:

  1. Å stilig dette vil jeg sjekke opp i på O, har sjekket på TM og vil si mye stemmer der. Også maen min stemmer det godt på.. hehe.. Spennende med stjernetegn :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er utrolig spennende synes jeg! Stemmer med oss andre i huset, så tror det er noe i det ;)

      Slett
  2. Hei. Dette er så spennende, og jeg kjente at jeg måtte svare på dette. Jeg er født i juni og er tvillingenes tegn. Jeg kjenner meg skremmende mye igjen i det som står der. Jeg har alltid snakket MYE rett fra levra. Noe som ikke gjør alle så happy hele tiden, og som ofte har gjort at jeg må ta noen hvite løgner for å roe det hele litt ned igjen. Jeg løy mye som barn, men det hadde litt med at jeg hadde en mor som aldri ville prate om noe som helst. Hun bare kjftet for det aller minste, og jeg følte jeg måtte sno meg ut av krangler, osv, for å holde på husfreden. Folk har oppgjennom kallt meg for dramaqueen og at "det er jo ikke alt som trenger å bli sagt". Men nå er dette faktisk bare endel av personligheten min, så jeg synes det er veldig vanskelig å endre seg bare for at folk kaaanskje skal like meg litt bedre. Nå som jeg har blitt voksen, så føler jeg ofte at jeg må gå på tå hev for å ikke tåkke folk for mye på tærne. Og jeg holder igjen MYE inni i meg, som gjør at jeg kan eksplodere innimellom om det blir for mye. Har mange bekjente rundt meg, men ingen spesielt nære venner siden jeg ikke har lett for å slippe folk innpå meg. Jeg er en tenker og analyktiker, og til tider litt paranoid også. Haha... ingen god kombinasjon. Men hadde jeg fått den bekreftelsen jeg trengte som barn, så hadde jeg nok ikke vært helt der jeg er idag. Da hadde jeg nok vært roligere og flinkere og tatt bedre vare på folk. Ikke blitt så fort fornærmet kanskje...

    SÅ, tips til deg om du har et tvilling barn: Snakk med barnet og snakk alltid UT om ting. Ikke la bagateller være usagt. Snakk det heller ferdig. Gi bekreftelse på at du er der for barnet uansett hva det er, at du støtter det selv om du ikke er helt enig. Lykke til, jenta di kommer nok til å bli MYE snillere enn meg :D Mvh Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for et så ærlig svar!
      Blir utrolig spennende å se hvordan lillesøster blir - og takk for tips ;)

      Slett
  3. Spennende, tror jeg må sjekke ut dette selv :)
    Vet mitt stjernetegn har stemt ved flere annledninger.
    Et lite spm til deg også.. De bringebærbladkappslene, kan det være skadelig å ta dem. Fikk masse kjeft av jordmor når jeg sa jeg tok dem, å måtte love henne å aldri ta de igjen.. ble litt paff der jeg satt, for har aldri hørt noe negativt om de. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan ikke bare være tilfeldigheter.

      SÅPASS? Sa hun nå hvorfor du ikke skulle ta de? Har ikke hørt at det er farlig å ta de i siste trimester (kan være skadelig før) for det er et fødselsforberedende kosttilskudd. Og om man kjøper det naturlig på helsekost er det ikke skadelig!

      Slett
    2. ja, men har aldri hørt noe negativt før.. begynte jo selv i uke 34 mener jeg det var, men slutta når jeg hadde vert hos jordmor på fredag.
      Er jo snart 37 uker, så ser ikke helt problemet.
      Er kjøpt på helsekostbutikk ja, er soleray sine :)

      Slett
    3. Hun hadde ikke så mye å svare nei, sa at det kunne føre til tilig fødsel, men er jo snart ikke prematur lille babyen min.

      Slett
    4. Det kan ikke sette igang fødsel om det ikke er modent, så ingen fare å fortsette! Men du avgjør selv. Andre jordmødre igjen anbefaler bringebærbladkapsler så tror ikke hun vet så mye om det hvis hun tror det er farlig!
      Men det får være opp til deg om du vil fortsette eller ikke. Jeg har tatt det i begge mine svangerskap og ingen er premature

      Slett
    5. Er det jeg også trodde. å Har også hørt å lest flere jordmødre som annbefaler det. Tenkte jeg skulle ta en telefon til ei privat jordmor jeg bruker i tilegg, å høre hva hun sier :)
      Tenker jo også at det er jo bare naturlige ting oppi.. er jo bare bladene fra bringebær :) Er veldig skeptisk til lakserolje f.eks.. men det fraråder jo igjen de fleste.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag