03.06.2012

Spisestuen har fått en liten makeover

I dag har spisestuen vår fått et lite løft:

Vi kjøpte spisebord fra Bohus (tessa) da vi tok over leiligheten, men siden den gang har trekket på stolene irritert meg. Stoffet har vært sort, og fanget opp alt av støv så i dag har vi lagt om nytt trekk. Kjøpe tøy på Stoff&Stil - så var det bare å sette igang.

Før (sort)  og etter (beige)
Bordet har også blitt oljet og fått en friskere farge.
 Restene av stoltrekket ble til nye lampeskjermer og ny duk  på bordet

Resultatet, men med før nyduken ble ferdig

I prosessen
Det hang igjen noen taklamper da vi tok over leiligheten som i dag har fått et nytt utseende
Har blitt veldig inspirert av lampene til TineK, og falt for en litt enklere og billigere variant her hjemme. 

Begge lampene med nye skjermer
Lysfatet som rommer både kubbelys, lotuslysene og to nydelige orkideer.

Over ser dere bilder av både stoltrekkene, duken og lampeskjemene.
Jeg er veldig fornøyd, og med supergod hjelp fra mannen i huset og mamma så klarte vi (hun) å gjøre alt dette på noen timer. 

Nå skal vi sette snuten mot byen og ut for å spise Sushi!
Jeg gleder meg!
Ha en fin søndag

14 kommentarer:

  1. Wow så fint!!
    Likte spesielt godt lampene :)

    Ha en fin kveld,
    Klem Jatte:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Strålende fornøyd selv også!

      Slett
  2. En vanvittig forandring! Er ikke så mye som skal til:) De lampeskjermene var døds fine! Hvordan lagde dere de?
    Dere er flinke:)
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Sydde strikk i toppen og bunnen som vi knøyt sammen :) Ikke vanskelig når man fant de riktige målene :) Det ser riktig så bra ut synes jeg

      Slett
  3. Svar
    1. Takk :) Endelig!

      Slett
    2. HeHe,godt med litt forandringer: )

      Slett
    3. Ja, ikke mye som skal til heller. Kostet ikke mye for stor forandring heller! Det kan jeg like!

      Slett
  4. Ser man det ja! Flott det ble..! :) Utrolig hvor lite som skal til noen ganger! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det :)
      Trenger ikke å koste all verdens med penger for å få nytt utseende på hjemmet

      Slett
  5. Så fint det ble! Greit når små justering kan gjøre stor forskjell!!


    Lykke til i innspurten mot å bli tobarnsmamma! Ikke lenge igjen nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det :)Vi teller dager nå og kjenner spent etter tegn hver dag :)

      Slett
  6. Så fint! Deilig å få frisket opp litt. Er ofte ikke mer enn tiltak som skal til. Flinke dere! :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Litt mer kommer på plass i kveld og jeg ser for meg det blir hyggeligere med barselbesøk når huset er i orden også :)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag