18.05.2012

Ukens historie på mammanett!

Mammanett ville gjerne publisere fødselshistorien min fra da Tuva ble født på deres nettside, og nå har jeg blitt trekt ut til "Ukens historie"


Synes det fortsatt er så utrolig rart å lese om fødselen, for det er jo et veldig personlig øyeblikk i livet Men samtidig kan jeg kanskje hjelpe andre førstegangsgravide som kjenner på kroppen at noe er i gang, men som ikke blir"trodd" av helsepersonell. Synes vi hører alt for ofte om personer som føder utenfor hjemmet og det er like skremmende hver gang.

Jeg er litt redd for at det skal skje igjen, selv om jeg hadde en utrolig fin fødselsopplevelse sist, så er det mye som kan gå galt. Fødsel nr 2 nærmer seg og vi har begynt å planlegge litt hvordan vi skal gjøre det når startskuddet går. Hva bør vi gjøre klart på forhånd og hva kan vi vente med.
Har også begynt å lurt på om reasksjonene fra sist fødselsopplevelse vil falle tilbake, eller om jeg har lagt den biten bak meg.
Noen dager føler jeg meg så selvsikker og klar for fødsel, mens andre dager virker fødselen bare skremmende - mest på grunn av all usikkerheten og at jeg ikke vet hva som skjer denne gangen. Vi mennesker er sannelig rare vesen.

LINK TIL "Ukens historie" PÅ MAMMANETT HER

8 kommentarer:

  1. Dette lignet veldig på en av mine fødsler, og da sa jordmor som hentet meg og babyen hjemme at slike fødsler ofte føles mer naturlig og går lettere siden det nettopp er det- du har den mest naturlige fødestillingen, og slipper pes med jordmor og pleiere som løper inn og ut og gir deg ordre. Fint å lese historien din :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tror det blir en annen form for smerte når man bare har babyen å tenke på. Spent på hvordan jeg vil oppleve det denne gangen. Kommer til å lytte til kroppen denne gangen også, og heller overhøre jordmødrene på sykehuset om de prøver å tvinge meg til sengen :P
      Koselig med tilbakemelding - det setter jeg utrolig stor pris på :)

      Slett
  2. Dette lignet veldig på en av mine fødsler, og da sa jordmor som hentet meg og babyen hjemme at slike fødsler ofte føles mer naturlig og går lettere siden det nettopp er det- du har den mest naturlige fødestillingen, og slipper pes med jordmor og pleiere som løper inn og ut og gir deg ordre. Fint å lese historien din :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tror det blir en annen form for smerte når man bare har babyen å tenke på. Spent på hvordan jeg vil oppleve det denne gangen. Kommer til å lytte til kroppen denne gangen også, og heller overhøre jordmødrene på sykehuset om de prøver å tvinge meg til sengen :P
      Koselig med tilbakemelding - det setter jeg utrolig stor pris på :)

      Slett
  3. Litt av en historie du har! :O I min familie er det "tradisjon" med raske fødsler, så det kan fort hende det blir det her også, men jordmødrene vet heldigvis om det så jeg får komme inn fort om jeg tror det er noe på gang. Tror jeg hadde syns det hadde vært skummelt å føde alene, men det er vel et instinkt som slår inn om det skulle skje :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, den er litt utenom det vanlige, men samtidig veldig koselig synes jeg :P Det kan gå bra uten alle sykehusrammene rundt, selv om jeg ikke anbefaler det. Det er bra de er klar over det, så får du bare stå på kravene og nekte å bli hjemsendt om de prøver seg :P Man vet aldri

      Slett
  4. Så morro.. Grattis.. Det må være litt spesielt. Både å føde alene på badet som førstegangs, men også å få historien på trykk på mammanett.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Veldig rart egentlig :P Men om det kan hjelpe andre i samme situasjon har jeg oppnådd det jeg ville :)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag