24.05.2012

Uke 38


UKE 38
Jenta vår er i begynnelsen av denne uken 36 uker gammel. Håndgrepet blir fastere, og hun reagerer tydligere på lys og lyd. Kroppen er rund og lubben. Hodet ligger som regel ned og er gjerne festet i bekkenet. DEt er så trangt i livmoren nå at armer og bein er trykket nært opp til kroppen
Skjelettet blir stadig hardere, men ikke alle beina i kroppen vil være solide ved fødselen. I hodeskallen er små åpninger for at hodet skal kunne tilpasse seg fødselskanalen og kan derfor se litt merkelig ut etter fødselen, men vil få tilbake sin normale, runde form etter kort tid.
babyverden.no

Jeg har vært i permisjon i 4 dager, og allerede blitt kvitt en del av smertene i ryggen/bekkenet, så tydelig at man slapper mer av hjemme. Solen har også vært tilstede i mange dager, noe som gjør at jeg setter meg ned og koser meg fremfor å vaske leiligheten hver dag.  Rart hva disse "snart termin- genene" setter igang i en kropp, men føler alt må ryddes og ordnes opp før fødsel. 
Tuva har fått noen ekstra fridager for å være hjemme sammen med mammaen før lillesøster kommer noe som har gått veldig greit, tross trass, utprøvelser og ei meget talefør jente. Det blir noen utfordringer, men vi snakker mye om forventninger nå som vi blir flere i familien. 

Fortsatt kynnere til tider og blir spent og nervøs hver gang om de utvikler seg til rier, men hittil går de over etter en stund. Fremover nå blir vi bare hjemme så får vi ta en dag av gangen. Spennende er det iallefall og jeg tenker mye på hvordan Live ser ut! Det er mange tanker i hodet nå som det er så få dager igjen!

Selvfølgelig har det blitt noe kluss med NAV - selv etter to telefoner og ett personlig oppmøte på kontoret for å høre at alt var i orden fikk jeg en telefon i går om at de hadde tullet noe med papirene, så noe må sendes inn på nytt så permisjonspengene må man vell se et stykke etter... 

Ellers har dagen i dag gått til litt shopping av sommerklær til jentene før kjæresten ble hentet på Værnes etter Oslotur og Metallicakonsert. Så herlig med fargerike og lette klær
Sommerklær til Tiva

Har som mange andre falt for Newbie serien til Kapp Ahl så noen søte klær til lillesøster også!



13 kommentarer:

  1. Går vel ikke an å sende noe til nav uten at det blir kluss. Bra du får slappet av litt:)
    Kjempe fine klær:)
    Ha en fin kveld!
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er nesten alltid noe som skjer med papirene der! Tusen takk for det :) Så mye fint til barna synes jeg

      Slett
  2. Kjenner til Nav problemer ja... Nav fungerer omtrent som på tvserien Nav :D
    Du har jammen ikke lenge igjen. En smule misunnelig :)
    jeg også har forelsket meg i newbie <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff, desverre tror jeg de aller fleste kjenner til dette med Nav. Av og til virker de mer rutinert i tv-serien synes jeg :P
      Vi kan telle dager nå :P

      Slett
  3. Kjedelig med NAV-kluss da :S Får håpe det ordner seg raskt.. Newbiekolleksjonen er bare helt fantastisk til både jenter og gutter. Spennende å følge med nå altså. Det kan jo egentlig skje når som helst nå, så jeg følger med i spenning altså! :P Blir mistenksom om det går noen dager uten oppdatering :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper det! Kan ikke gå over en mnd uten utbetalinger. De tenker tydligvis ikke på at lån skal dekkes... Men men, det er ikke stort man kan gjøre.
      Prøver å oppdatere hver dag, og om det skjer noe så skal jeg prøve å oppdatere på det også ;)

      Slett
  4. Spennende å se når hun kommer!:)

    Ha en fin helg -
    Klem jatte :)

    Pssst, gavedryss hos meg nå - bli med da vel!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er veldig spent selv også! Det er sannelig ikke mange dagene igjen og sånn sett kan det skje når som helst :)

      Slett
  5. Leste jeg virkelig uke 38?!
    Iiiik,Stine du er strax i mål :D

    Huff,så typisk med Nav krøll :/
    Håper de ordner opp i rekordfart!
    Kjenner jeg redd for det samme selv. . .

    Nyt helgen :)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. JA! Det er så sykt! Med små dager igjen til termin kan det kanskje være lurt å få tak i de siste innkjøpene for jeg har vært veldig flink til å slappe av de siste dagen.

      Ja, fryktet det ble noe tull, så ringte jo for å trippelsjekke og fikk bestandig beskjed om at alt var ok, men neida! Det er som å se Atle Antonsens versjon, for det er jaggu ikke store margin mellom de to :P

      Tusen takk Linn.. Kanskje det er siste helgen for Tuva som alenebarn med oss her...

      Slett
  6. GLEDER MEG! nå kan det skje når som helst!! :D wee. gleder meg så til å så prinsessen!! NAv er noe dri... :P er synd de skal være slik... =/ alltid skal det være noe!

    NYYYT magen din de siste ukene. ;) kjempe fine klær. Jeg har også den jumperen og den bodykjolen til Otilia. Har sett på den bodyen også! er så nydelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan igrunn det :P Blir spennende å se når lillesøster er klar for å møte oss :)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag