17.05.2012

Uke 37

Uke 37
Jenta vår er i begynnelsen av denne uken  35 uker gammel. Det er bare finpussen igjen mens jenta vår fortsetter å legge på seg og hun er snart klar for å bli født. Hun vil ikke lenger regnes som prematur om det fødes fra nå av. De siste ukene vokser fosteret saktere. Laget av vernix er også i ferd med å forsvinne, men noe vil sannsynligvis være til stede og kan faktisk hjelpe under fødselen
babyverden.no

Huset begynner å bli ganske så støvfritt og ryddig i alle krinker og kroker. Det har også blitt en del tyngre den siste uken, og mulig det kan ha sammenheng med all oppryddingen, men det er så godt når ting er på plass rundt meg. Jeg blir rett og slett rastløs av å vite/se at noe ugjort står foran meg, så da blir det til at man presser seg litt vell mye, men lite igjen så snart blir det bare avslapping.

  I morgen er det siste arbeidsdag før permisjon så det blir deilig! Noen innkjøp igjen så skal jeg bare nyte permisjonstiden og samle masse krefter til Live kommer.
Tuva skal til pappaen sin i helgen så kanskje det blir mest sannsynlig nest siste kjærestehelg før fødsel! Det er utrolig rart å tenke på, men samtidig veldig spent på å hilse på den nye verdensborgeren som vi har blitt kjent med gjennom magen gjennom alle disse månedene.

I dag hadde jeg skikkelige ubehagelige stikkinger i magen som gikk over etter en kort stund, men det ble en liten påminnelse at plutselig en dag ganske snart finner fødselen sted og det er bare å forberede seg på det. Kanskje begynne å pakke fødebaggen allerede i morgen!?


Ellers har dagen vært super med toggåing med barnehagen, lunch til pappa og middag/kaker til mamma. 
17.mai oppdatering kommer i morgen for nå er det sofatid, avslapping og beina høyt - fin kveld!


2 kommentarer:

  1. Ååå.. Dette er så spennende. Spesielt med tanke på hvordan det gikk sist du fødte.. Gleder meg til å se bilder av prinsessa.. (Hvis vi får det da)

    SvarSlett
  2. Meget spent selv også ;)
    Ja, et lite skrytebilde kommer nok :p

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag