21.05.2012

Sommeren har kommet! ☼

Nå som permisjonen har startet passer det meg utrolig godt at det er meldt så godt vær fremover.


Startet dagen med husvask før det ble tid for ny legetime på svangerskapskontroll.
Alt sto bra til med Live i magen og det er ikke stort annet enn å vente til hun er klar for å komme ut. Hjemmet er klart og vi begynner å bli ganske så klare mentalt også. Går å kjenner etter tegn på fødsel uten at jeg er noe spesielt utålmodig, men når man har barn fra før så må det planlegges litt mer når en fødsel plutselig starter.

 Tuva har vært hjemme i dag og vi har prøvd sommerklærne på for første gang. 
Stor stas - helt til beina gikk litt for fort så hun gikk i bakken og fikk et skrubbsår på kneet, da ville hun ha bukse på istedet.  Etter en lang dag sovnet hun tilslutt - i fosterstilling i gangen oppe mens hun prøvde å overbevise mammaen om at hun ikke var trøtt riktig enda! 
Vi har kosa oss ut til solen gikk ned rundt kl 22 i kveld - jeg liker denne årstiden!


8 kommentarer:

  1. Deilig med permisjon no når finværet er kommet:) Blir spennende fremover, håper du slipperm å gå over tiden:)
    Ha en fin og solrik uke!
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt herlig!
      Veldig spennende så går å kjenner etter tegn hver dag :P Gikk 8 dager over sist, og veldig innstilt på å gjøre det igjen, men tiden vil vise :)

      Slett
  2. Ååh, Senvår/tidlig sommer er helt klart den beste tiden å føde på! Deilig å kunne kose seg i finværet mens en venter. Spennende å se nå, når hun bestemmer seg for å komme :)

    Hehe, søte lille Tuva. Syns jeg ser hun! :D
    Tiddy er i en periode hvor vi mistenker at vi bør droppe dagsluren hennes, for hun sovner ikke før klokka 9 på kvelden. Har gitt opp forsøket på å få hun til å bli i sengen så igår fikk hun leke litt på rommet sitt så lenge hun var stille og holdt seg der. Plutselig hører jeg det knirker litt i sengen, et lite sukk etterfulgt av tungpust - hun hadde sovnet, etter å ha lekt seg ferdig og lagt seg helt på egenhånd! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en herlig tid! Tuva er født i juli 09 og den sommeren var det utrolig varmt, men det gikk bra det også! Gleder meg til å ha mesteparten av sommeren her hjemme som nybakt mamma. SÅ håper bare været blir bra så vi får vært masse ute i sol og sommer

      Slett
  3. Høres ut som en herlig dag. Nydelig sol her hos oss også.. Deilig..

    SvarSlett
    Svar
    1. Så godt! Ser ut til at sommeren har meldt sin ankomst i hele landet! Det kan jeg like!

      Slett
  4. Godt du har fri til å nyte sommerværet nå da :)
    Koos deg!

    Litt for varmt for meg kjenner jeg,ikke bare bare å være gravid i denne heten :p
    Så går inn og ut hele tiden,hehe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er deilig å endelig kunne sette seg ned og bare kose seg de siste dagene i svangerskapet. Kjenner det i beina etter en dag i sola med tanke på vann, men men.. Ellers har jeg ikke reagert noe særlig på varmen - heldigvis!

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag