01.05.2012

Høygravid!


STATUSOPPDATERING:

TERMIN 10.06.12

UKE: 35+5

IGJEN TIL TERMIN:  40 dager

KJØNN: Jente

NAVN: Hun har fått navnet Live

UTSTYR/INNKJØP: Har vasket opp klær etter storesøster, og litt nytt. Ellers tror jeg vi har det meste.

MANGLER AV UTSTYR: Lekegrind, babygym og vippestol

VEKTØKNING:  + 9 kg

NESTE KONTROLL: Jordmortime 14.05

STREKKMERKER: Ingen nye. Fikk noen rundt termindato da jeg gikk med Tuva, så det gjenstår å se.

VANN I KROPPEN: Nja, Er ikke helt fri for det nei, men med litt avslapping med beina høyt og kompressjonsstrømper av og til så går det fint!¨

KYNNERE: Ja, det er mer kynnere denne gangen synes jeg. Spesielt om jeg løfter litt for mye eller er dårlig til å sette meg ned å slappe av en dag. Men jobben skal gjøres, middagen skal på bordet og toåringen trenger underholdning, så før kl 7-8 på kvelden er det liten tid til avslapping

MATKICK: Kan få akutt lyst på noe,men hva det er kan variere. Tidligere var Snickers vanskelig å hold seg unna, men det har også gitt seg. Frukt er vell det som frister mest.

PLAGER: Halsbrann når jeg spiser enkelte ting, men ikke så ille så jeg kan behandle det selv med Lovehearts. Ellers så er det et pungt på magen der det kjennes ut som Live sliter seg ut og jeg har begynt å lure på om hun revner magen snart. Vondt bekken de dagene det er mye på planen og jeg sover lettere enn før.

UTÅLMODIG?: Nei. Selvfølgelig gleder jeg meg til å hilse på Live, men jeg koser meg med magen og vil ikke stresse mot fødsel. Dette er nok siste gangen så får nyte alle spark og bevegelser

HODET FESTET?: Nei, men hun ligger med hode godt ned - noe hun har gjort så å si hele svangerskapet

AKTIVITET I MAGEN? Hun har tydelig et søvnmønster og responderer når vi søker kontakt med hun. Ikke så mye spark lenger mer bevegelser og kjenner tydelig at hun strekker seg ut der inne.

BARNEROM: Den første tiden skal hun sove på rom med oss, så får vi evt lage jenterom til jentene våre når Live blir litt større og sover over hele natten

OM FØDSELEN: Vet faktisk ikke hva jeg føler rundt fødsel. Jeg er spent på om smertene blir like intense som neste gang ( ingenting som sier noe annet, men) spent hvordan det starter og om det går like fort. Men jeg gleder meg mest til å få oppleve det igjen og jeg vet at uansett hvor vondt det er så er alle smertene glemt når babyen er ute.

OPPEGÅENDE?: Jobber fortsatt i helsekosten. Er sykmeldt fra sykehjemmet noe jeg har vært en stund, men jeg er innstilt på å jobbe frem mot permisjonen som starter 20.mai. Sist ble jeg sykmeldt tre uker før, men trengs ikke nå kjenner jeg og det er en god følelse. Har en jobb der man kan sette seg ned når behovet er der og det er godt tilrettelagt synes jeg.

SULTEN?: Ikke mer enn vanlig. Kanskje litt mindre også siden magen tar såpass stor plass og magesekken er sikkert som en rosin der inne.

HØYGRAVID: Ja, fra i dag

TUNGT? Det er klart det er tungt. Magen har blitt stor og hindrer at jeg ofte må sitte mer bakoverlent eller ligge. Mer tungpust enn vanlig og peser som en strandet hval bare etter en bitteliten tur opp trappen. Er langt i fra smidig, så alle bevegelser utføres med et byks. Inn og ut av bildøren kan virke som en kamp, men med litt sats fra bilsete går det som regel bra.

7 kommentarer:

  1. Ååå.. Nå er det ikke lenge igjen i det hele tatt :-) Spennende, spennende..

    SvarSlett
  2. Flotte magehuset til Live :)
    Nå kan vesla melde sin ankomst når som helst i grunn.
    Følger selvsagt spent med videre!
    Klem

    SvarSlett
  3. Du e så fin snuppa! <3

    SvarSlett
  4. Tusen takk dere :)
    Nå begynner redebyggeinstinktet å komme så man må vell bare hive seg rundt å få ferdig seng og lekegrind...

    SvarSlett
  5. Ååj, hjelpes! Det er nå den virkelige nedtellingen begynner. Så spennende :D

    SvarSlett
  6. Fiiiiiiiiine magen din :) Nå er det jammen ikke lenge igjen. Det er så spennende å følge med altså :) Haha, er ikke bare bare å sprette inn og ut av bilen lenger nei ;)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag