06.05.2012

Hjemmet blir mer babyvennlig

 I går kveld gikk det opp for meg , sånn på ordentlig! VI SKAL HA BABY!
Jeg har brukt utrolig lang tid denne gangen på å mentalt innstille meg på å bli tobarnsmor og at det kommer en ny baby i hus. Jeg har utsatt det meste og ikke gjort noe for å forberede meg heller. Men terminen er 5 små uker unna og det er på høy tid å få inn litt elementer som minner oss om at lillesøster kommer snart.


Klærne etter Tuva har min mor vasket opp så de ligger klar i kommoden som Live skal ha. 
Og i dag fikk jeg litt "rede-bygging-instinkter" og hentet babykrybba og ei lekegrind som allerede er montert og fått plass på stua.

Babykrybba står ut til lufting og jeg skal vaske alle trekkene før dere får se bilder.
Den har vært i familien i mange mange år og min mor var den første som brukte den.

Lekegrinden har jeg fått lånt av en utrolig snill dame,  og den mangler foreløpig madrass og jeg lurte på om dere vet hvor man får tak i slike?
Eventuelt kan jeg kjøpe en vanlig skummadrass som jeg skjærer til og har et laken over siden den kommer til å bli brukt som en dagseng for Live. Har også sett rundt på nettet etter  kantbeskytter, men de fleste er beregnet for sprinkelsenger og bare 360 cm lang- jeg trenger 4 meter. Den er 80x80
Så rop ut om du har noen tips :)

Tuva har vært hos pappaen sin denne helgen og vi har bare slappet av med gode venner og ladet batteriene - det er ikke mange helgene vi har igjen som bare kjærester! 
Håper dere har hatt ei fin helg
  


12 kommentarer:

  1. Så koselig da :D Kan tro du koser deg med dette :)

    SvarSlett
  2. Ikea har på 4 meter, sånn kantbeskytter :)går rundt hele sprinkelsenga + overlapper nesten hele langsida :) så må nok være mer enn 3,6 meter ;)

    SvarSlett
  3. Flust. No har både madrass og kant til lekegrind!:)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for gode tips :) Gleder meg til å få det ferdig, men veldig kos med denne fasen også :)

    SvarSlett
  5. Så koselig med babyforberedelser:) Tenk at det bare er 5 uker til det ligger en liten Live oppi der:)
    Kjempe fint med ting som går i arv!
    Ha en fin kveld:)
    klem

    SvarSlett
  6. Tanken er helt vill! 2 uker igjen på jobb nå, så kan jeg ut for å handle inn det siste til lillesøster kommer.

    SvarSlett
  7. ååh, det er så kos med "redebygging" :)) Ikke lenge igjen nå, det er helt tydelig <3

    SvarSlett
  8. Nei, det er ikke det :) Gleder meg til å få påplass de siste detaljene og bare nyte den siste tiden med magen

    SvarSlett
  9. SV: inn på innstillinger, innlegg og kommentarer, så ser du på kommentarplassering trykker på innebygd :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Alice :) Fikk det til nå :)

      Slett
  10. Hvis du ikke alt har fåt tak i kantbeskytter så kjøpte jeg på barnas hus når jeg skulle ha Leah , rosa rutete som passa i 80x80 :) betalte bare 99 kr for den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tips!
      Er noe i den duren jeg letter ja, så det skal jeg sjekke ut :)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag