15.05.2012

Fødebaggen


Fra søndag regnes jeg som fødeklar med bare 21 dager igjen til termin, og jeg har begynt å tenke på den berømte fødebaggen. Ser forskjellige "oppskrifter" på nettet, men synes folk pakker med seg så utrolig mye "rart". Jeg har gått igjennom flere lister og husker kanskje litt fra sist gang og satt meg opp en egen pakkliste for fødebaggen denne gangen.
Hva som kan være lurt å ha med under fødsel har jeg ingen peiling på, så om dere har noen smarte tips så fyr løs. Dette blir kanskje mest en barselbag

STINE
4 stk bukser/tights
4 overdeler/tunika
1 varm genser
Undertøy og sokker
Ammebh
Sminke, q-tips
Shampo/ balsam
Hårstrikk og børste
Fuktighetskrem og lipsyl
Tannkost og tannkrem
Ammeinnlegg
Speil
Innesko

DIVERSE
Dagbok + penn
Mobil + lader
Camera + lader
Data/ipad med lader
HELSEKORT!!!
Bilstol
Drikkeflaske
Frukt og noe å bite i

LIVE
4 skift klær (body,bukse, sokker)
Bomullsluer
Hjemreisetøy
Nattdrakter
Smokker
Teppe

6 mnd gravid med Live i magen
Så en liten utfordring på tampen her:
NÅR TROR DU JEG FØDER?
Termin er 10.juni og i Trondheim får man tilbud om igangsettelse en uke over termin.
Mamma gikk over tiden med både meg og broren min, og Tuva ble født 8 dager på overtid - fødselen startet av seg selv,
Kanskje lurer det en liten premie til den som klarere å gjette riktig

Ha en fin tirsdag - det er min nest siste arbeidsdag!!!

22 kommentarer:

  1. Så spennende!! Pakke bagen,da vet man det nærmer seg ;)
    Ville tatt med hårføner! Kjekk til å bruke på underlivet etter vask,for å få det helt tørt og unngå infeksjoner :)

    De fleste barselrom har sikkert det på badet,men synes det er greit å ha eget.

    Jeg tipper 12 juni :) Vet ikke hvorfor,bare datt ned i hodet mitt :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Sett mange har med egen ja, men innbiller meg det var på hotellet sist!? Skal føre det opp på lista mi denne gangen ;)

      Det blir veldig spennende å se :D Det kribler i hele meg når jeg tenker på fødsel - gleder meg virkelig!

      Slett
  2. Ett tips er å ha med seg noen sko som du kan ha på deg i dusjen :)
    Det var noe jeg savnet selv om mine innesko var badesandaler. Men ble kaldt å ha de på seg etter dusjen... :/

    SvarSlett
  3. Jeg har pakka for mye begge gangene. Men egentlig bedre med for mye enn for lite. Kommer sikkert til å pakke for mye neste gang også! Masse lykke til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, sist hadde jeg med forlite klær synes jeg. Så tar med noen ekstra skift denne gangen. Men synes også det er greit å pakke for mye enn for lite, men helst da av de tingene man faktisk trenger

      Slett
  4. Masse lykke til når din tid kommer! :)
    Gubben mente at jeg ikke kom til å trenge mer enn et skift med klær til både meg og Mirjana, og jeg trengte aldeles ikke dataen. Men jeg trengte flere skift til meg. Mirjana brukte så og si bare klærne hun fikk utdelt på sykehuset, skulle ønske jeg tok med meg litt mer så hun slapp å vises fram i sykehusklærne :P og datan var veldig grei å ha når man ikke fikk sove av å ha litt for mye adrenalin etter en fødsel :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hadde med akkurat med klær sist, men vil ha litt mer å rullere med denne gangen. Brukte også dataen mye på sykehuset sist så den blir med uansett :P Trådløsnett på barselhotellet så det er kjekt

      Slett
  5. Ser ut som du har det du trenger :) Hmm.. tror du kanskje blir satt igang jeg da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres bra ut :)
      Ja, det blir spennende å se - håper virkelig at det skjer av seg selv denne gangen også!

      Slett
  6. Jeg ser du ikke har pakket ned det jeg husker jeg var mest glad for at jeg selv hadde pakket ned. Nemmelig HÅRFØNER! Det er det smarteste jeg har gjort tror jeg. Det er jo SÅ UTROLIG VONDT å tørke seg etter man har tissa, så denne gjorde underverker! Det holdt systemet tørt uten masse smerter :D

    Jeg tipper 8. juni, sånn midt på dagen 10-11-12 tiden :) Hihi :)

    Lykke til, tenker du er spent nå! :D
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips!
      Hadde ikke bruk for det sist gang og lurer på om det allerede var på barselhotellet, men skal pakke det ned for sikkerhetsskyld denne gangen

      Slett
  7. Marianne Fjeldvær15/5/12 17:06

    12 Juni blir det denne gang!Husk Foundation og perleøredobber :o))))))

    SvarSlett
    Svar
    1. Spennende :) Du traff jo på datoen sist gang, så skal ikke forundre meg denne gangen heller :P Ps: ikke lov til å mobbe mamma :p

      Slett
  8. Jeg hadde behov for halspastiller sist faktisk pga jeg av en eller annen grunn "presset" med halsen under pressriene. Så jeg var rimelig sår i halsen og hadde lite stemme etterpå. Jeg tipper Live kommer den 10. juni, på termin.. Bare en følelse.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, kanskje det kan være lurt ja! Heldigvis er det i nærheten av både kiosk, bensinstasjon og dagligvare så om noe mangler så er det ikke lange biten :)

      Kanskje hun blir en av de få som faktisk kommer på termin ja! Har ei venninne som har bursdag den dagen, så det hadde vært koselig!

      Slett
  9. Tipper 4 juni, it's just a feeling ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, det kan fort skje den dagen også! Er så spent selv nå

      Slett
  10. Jeg tror alle som pakker fødebag, pakker med seg altfor mye! Inkludert meg selv;) Trengte ikke bytte klær 4 ganger på de to dagene jeg var der oppe f.eks. Og heller ikke babyen. Og mat/underholdning til oppholdet i form av blader osv var heller ikke tid, lyst eller ork til. Men så er det vel bedre å ha med for mye en for lite tenker jeg:)

    Første datoen som popper opp i hodet mitt er 14 juni! Tvi tvi:)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tendens til å bli litt for mye ja :P Men så kjipt å mangle noe når man først er på sykehuset, selv om det ikke er lange biten å dra hjem for å hente noe :P

      14.juni er fint ja! Tuva har 14.juli - så det hadde vært lettvint :p

      Slett
  11. Kjære tid - nå nærmer det seg!!! :O

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er utrolig rart å tenke på! Søndag er det 21 dager til termin og jeg er fødeklar! Synes ikke det er lenge siden Tuva bodde i magen! Gleden av å oppleve dette igjen er stor!

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag