26.04.2012

Uke 34


UKE 34
Jenta vår er i begynnelsen av denne uken 32 uker gammel.
Hun flyter ikke lenger, men hviler i livmoren. Øynene åpnes når hun er våken og lukkes når hun sover. Øyefargen er vanligvis blå uansett hva som blir den endelige fargen fordi pigmenteringen ikke er ferdig ennå. Fingerneglene begynner å bli såpass lange at hun kan klore seg selv
babyverden.no




Storesøster til venstre, lillesøster til høyre. Begge bildene er tatt i uke 34

Ny uke nye muligheter, sies det!
Kanskje man skal bli enda flinkere til å komme igang med forberedelsene, for man vet jo aldri når den lille har tenkt å komme ut fra magehuset. Likner hun på storesøsteren så blir hun nok noen dager over terminen - noe jeg er veldig innstilt på.

Sist hadde jeg alt klart veldig tidlig og jeg var nok mer stresset med å få ferdig ting den gangen.
Ting ble tidlig kjøpt inn og jeg lette overalt på nettet hva man trengte før fødsel og den første tiden da man var nybakt, og kanskje litt hysterisk, førstegangsfødende.
 Nå har jeg tatt ting litt mer som det kommer og først denne uka har jeg fått på plass klærne til lillesøster. Ellers så har jeg jo det meste i hus, det er bare å ta det frem og koste støvet av det.
Men det har gått så utrolig fort denne gangen at jeg har ikke vært mentalt forbered på at fødselen faktisk er 6-7 uker unna, men jeg kommer vel ikke unna. 
Merker at jeg er mer spent på fødsel ettersom ukene går, men den største følelsen er glede. Glede over å kunne oppleve dette en gang til og få se den lille som har ligget i magen som man har knyttet seg så sterkt til.

Ingen tvil om at magen er større denne gangen, og lillesøster er svært aktiv og sosial,
Aktiviteten i magen har flyttet seg mye mer til siden og flere ganger om dagen kjenner jeg en fot eller en rompe godt opp i ribbeina mine

Men dette er nok siste gangen jeg går gravid så jeg prøver bare å kose meg så godt jeg kan med alle bevegelsene og livlige spark for det er virkelig en spesiell følelse å bære på et barn og kjenne alt som skjer med kroppen - på godt og vondt






5 kommentarer:

  1. Åååå.. Så spent.. Syns magen var ganske lik jeg.. det var min også, mener jeg å huske. Bortsett fra at den kom mye raskere med Cornelis en med Ingrid. Men det jevna seg ut etterhvert. Ikke lenge igjen i det hele tatt nå da..

    SvarSlett
  2. Det er veldig spennende!
    ja, det er ikke så stor forskjell i grunn, men hun ligger høyere denne gangen og fyller magen mer. Vises godt på symfysemålet - så jeg er spent på å se fødselsvekta denne gangen.

    SvarSlett
  3. Ååå nydelige deg og magehuset :)
    Fantastisk!
    Spennende å se fremgangen og forskjellen fra uke til uke.
    Og ja,nå nærmer det seg virkelig :)

    SvarSlett
  4. Kjempefin mage begge gangene, synes jeg :) Føler min er større jeg, og jeg ligger to uker bak deg.. Uansett, kjenner igjen det å ha alt klart ja :) Er vel litt mere avslappende med nr to.

    Synes du kler å være gravid! Ha en fin kveld. Nå er det natta her i huset :)

    SvarSlett
  5. Så utrolig fin mage!
    Jeg lurer på om du hadde et innlegg på bloggen om hvilke gratispakker man kunne få tak i på forskjellige plasser? Husker ikke om det var på din blogg jeg hadde sett det eller ikke :p

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag