19.04.2012

Uke 33


UKE 33
Jenta vår er i begynnelsen av denne uken 31 uker gammel. Det er stadig mindre plass i livmoren, og hun vil ikke bevege seg like fritt som tidligere og bevegelsene blir mindre. Pupillen begynner å reagere på lys og man kan merke hikking fra fosteret som rytmiske bevegelser.
Ingen vet hva fostre tenker eller drømmer, men det har allerede nå REM søvn, som vanligvis indikerer en drømmefase
Babyverden.no

Det er tydelig at det begynner å bli trangt inne i magen for bevegelsene har blitt store, og det er ikke lenger så mange spark. Hun har et tydelig søvnmønster og liker å svare når vi dytter litt i magen.
 - Ei sosial frøken!
Ryggen har blitt litt bedre siden sist uke, men jeg kjenner det godt de dagene det står mye på planen, for da blir rygg og bekken litt mer kranglete.
Live ligger fortsatt veldig høyt opp så jeg har til tider veldig problemer med å sitte, men til gjengjeld får jeg blæra mi i fred - inntil videre.
De siste dagene har tanker rundt fødsel blitt mer aktuelle og jeg er fortsatt veldig spent og vil takke alle som tok seg tid til å svare på innlegget jeg hadde denne uken om forholdet mellom fødsel 1 og 2.

I morgen blir det en liten tur på jobb før det blir en avslappende kjærestehelg med tur på Graffi i morgen!
Det skal bli godt!

Stolt storesøster allerede! 
Mammahjertet smelter
 ♥

7 kommentarer:

  1. Åååå.. For et nydelig bilde.. Tipper hun er kjempespent..

    SvarSlett
  2. Takk for det :)
    Hun er stolt som en hane og snakker ikke om annet enn at hun gleder seg til sommeren og får hilse på Live

    SvarSlett
  3. For et herlig bilde!! Så moro at storesøster koser med magen :)

    SvarSlett
  4. For en herlig mage du har snuppa :D

    Nå nærmer det seg brått.. Så spennede!! Lykke til

    SvarSlett
  5. <3
    Det går utrolig fort!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag