12.04.2012

Uke 32


UKE 32
Jenta vår er i begynnelsen av denne uken 30 uker gammel
Hun vokser ikke så fort lenger, men hjernens vekst fortsetter i samme tempo. Når nye hjernefolder dannes, presses hodeskallen utover slik at hodestørrelsen øker. Antall nervesammenkoblinger i hjernen øker enormt.
Håret på hodet blir tykkere, og både tå- og fingernegler er ferdig formet. Lanugohårene dekker stadig mindre deler av kroppen, og øyebryn og øyevipper blir stadig lengre
Jenta vår har såpass dårlig plass i livmoren at hun må trekke føttene opp og innta det vi kaller fosterstilling. Hun får stadig mer fett under huden slik at noe av rødfargen forsvinner og huden er ikke lenger så rynkete. 
Hun er i ferd med å få det litt lubne utseende som hos nyfødte
Babyverden.no

I dag har ryggen kranglet litt med meg! 
Det kan ha noe med Ikeatur og montering i går, for jeg er alt for dårlig til å lytte på kroppen og slappe av. Klarer ikke å sitte å se på ting jeg kunne ha gjort i hjemmet, men til helgen har jeg planer om å være rolig. Snart er alt montert på veggen og når helgevasken er unnagjort skal jeg legge beina høyt og nyte late fridager med mann og barn.
Jenta vår er i en veldig aktiv periode og hun vil hilse på oss med spark og bevegelser flere ganger om dagen. Det er tydelig at hun har et søvnmønster og hun kjennes på samme tid av døgnet hver dag. Ellers er det ingen matkick eller halsbrann - heldigvis
Men jevnt over litt tyngre enn jeg husker det var sist.

I morgen er det oppfølgingsultralyd på sykehuset etter de oppdaget SUA ved den ordinære ultralyden i uke 18. Jeg er litt spent, men veldig rolig rundt det hele. Skal også høre etter om de kan bekrefte at det er en liten lillesøster som hviler inne i magen.

6 kommentarer:

  1. Nydelig som alltid <3
    Håper ryggvondtene dine bare er passerende :)
    For dette unner jeg ingen :/

    Lykke til i morgen,det går nok så bra så :)

    SvarSlett
  2. Takk Linn!
    Det håper jeg også, men med litt avslapping nå så vil jeg tro at det er på bedringensvei allerede.
    Kommer med oppdatering etter sykehusbesøket

    SvarSlett
  3. For en fantastisk mage! Nesten så jeg blir litt missunnelig og vil ha en til. Hihi :)

    SvarSlett
  4. Hehe, takk for det :)
    Savnet magen ganske fort sist, så nå nyter jeg hver dag.. Kanskje det er siste gangen også!

    SvarSlett
  5. Du e virkelig nydelig med magen din Stine !STRÅLE av dæ:-D

    SvarSlett
  6. Du er nydelig, du stråler ♥
    Gleder meg til magen blir litt større her også ♥

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag