21.04.2012

Gjesteblogger: Siriaa

Som vi alle vet er Stine nå en heldig huseier. Siden desember i fjor har vi lest og sett bilder av deres flotte nye hjem. Stilen i huset er lys, lett og jeg vil si at den har et hint av shabby chic. Flott er det! Helt klart og tydelig at kjæresten har gitt Stine frie tøyler, for let’s face it; gutter BRYR seg ikke. En brun skinnsofa fra 80-tallet, tørkerull som teppe og grandiosaeske som tallerken er iallfall for meg ikke et ukjent fenomen når jeg tenker tilbake på leiligheter til kompiser.

Uansett, det er vel som regel sånn at vi jenter tar oss av den biten, stort sett uten krangling. Men! Ja, det er et stort irriterende ”men” her! Nemlig kompromiss. Hva gjør man når den andre halvdel plutselig protesterer og later som han bryr seg likevel? Jo, da blir det til at man inngår et kompromiss. Den gangen jeg hadde samboer var jeg borti noe lignende.. ”jeg skal ha treningsbenk i spisestua. Får jeg ikke lov til det, kan du drite langt i spisestua du har malt og lysekrona du har kjøpt.” I Stines tilfelle var det kjelleren som fikk svi. Selv syns jeg dette var fryktelig morsomt, for som Stine beskrev det selv ”en harry trønder-bar i kjeller’n!”. Så ja, Stine har en helt egen liten bar i kjelleren. Eller, Stines samboer har bar i kjelleren!

Det er jo litt sjarmerende å se en kar som får guttedrømmen sin oppfylt. Plutselig tar de vår rolle. Bestiller kanskje litt dill på nettet som neonlys, en fotballplakat og kanskje til og med en ny flatskjerm. Vi må ikke glemme de mange arbeidstimene med planlegging, snekring, montering og finjustering. Men, jeg forstår frustrasjonen. En BAR i kjelleren. Bar og småbarn passer ikke så godt sammen, men jeg regner med at Tuva ikke har tilgang til kjelleren enda. Jeg kan faktisk tenke meg at om 14 år (eller noe sånt), så er det faktisk litt stas for Tuva og baby også. ”E de saint at dåkk har bar i kjellærn?!” Og sånn startet karrieren da søstrene Lervik blei de aller tøffeste på skolen..

Jeg blei faktisk litt imponert da jeg så bilder av den såkalte harry bula. Den var jo egentlig litt fint. Dessverre kommer jeg ikke utenom å kalle det litt harry siden lysene under bardisken faktisk skifter farge! Men, tenk så lykkelig du har gjort han, Stine. Heller bar i stua en treni

ngsbenk (som forresten blei brukt kun én gang) i spisestua. Prøv å tenk på det som en BARnehage for gutta? Du slipper iallfall guttepromp og brøl i halvannen time når det er fotball på tv.

Siri

FØR - Da vi kjøpte besto kjelleren av tre rom; en bod, et "verksted" og et kontor

Alt rives og vi får nytt tak og nye vegger
Baren tar form





Nesten i mål - nå er flisleggingen helt ferdig, har fått opp glass og anlegg samt nye barkrakker

2 kommentarer:

  1. Så stilig.. Husker en kompis av meg hadde egen bar når vi var sånn 16.. Lol.. Vi skal ha partystur nede vi da, men stor TV, osv.. Vi har jo en liten hybel nede med egen inngang og alt. Så kjekt om en av oss pluttselig bestemmer seg for at i kveld vil jeg ut med venner. Da kan partyet bare flytte seg ned, også plager det ingen..

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg måtte le! ^_^ Er så typisk mannfolk å måtte komme med sånne ideer, som treningsbenk og bar! Min ønsker seg ei smie i hagen (!!) :)

    Men det ble jo ikke så ille da, faktisk litt imponerende, og var ikke av de verste barene jeg har sett :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag