03.04.2012

Årskavalkade 2011

Litt sent ute, men her kommer årskavalkaden for året som gikk
Vi fikk en rolig start på det nye året. 
Var for det meste hjemme og merket at Tuva ikke var noe baby lengre. Hun hadde fått stor personlighet og håret hadde vokst såpass at det gikk an å gjøre noe med det - til mammaens store glede.
Hun hadde fått en god dagsrytme og fikk stadig økende interesse for tv, der Drømmehagen var en stor favoritt.
Snøen lå til langt ute i  april og vi fikk brukt mange vinterdagerdager i nærmiljøet.
Bakte dåpskake til Jannes sønn og tok opp tema om "Skilsmissebarn
Dåpskake til Noah
Tuva fikk påvist matintoleranse i februar og vi snudde kostholdet helt på hodet og kuttet ut alt av hvetemel og sukker. Det tok tid å komme inn i det og inholdslisten i de mest dagligdagse varene ble gransket.

Mars kom og nå skulle man igjen prøve å få et nytt og bedre liv - jeg meldte meg inn i 3t og trente 3-4 ganger i uka! I slutten av måneden lengtet både store og små etter våren og Tuva kom hjem med søte små kyllinger som hun hadde laget i barnehagen. Hadde også noen påskeforberedelser her hjemme der vi brukte konditorfarge for å få den fine pastellfargen på eggene
Tovet påskekylling og karse
Påskeegg farget med konditorfarge

Palmehelgen ble tilbringt på Hitra i vårlige omgivelser og turer i fjæra. 
Tuva var til pappaen sin selve påsken og jeg og kjæresten var en tur på Ørlandet med hans familie

17. mai og våren stod for tur
Torreveija
Vi startet våren med en tur til Torreveija - en uke i sol og varme

Bassengkos i mai

Jannicke, meg, Marlene og Lise
Juni kom, og det var endelig klart for jentetur til Stavanger !!!
En knall helg med herlige jenter! Trenger virkelig noen avbrekk fra hverdagen av og til for å fylle opp batteriene og bare være Stine igjen.
Sommeren hadde også kommet til Trondheim og Tuva ville klare ting mye mer selv, og turen til barnehagen som normalt tok et kvarter, tok nå halvtime-trekvarter når hun skulle gå selv samtidig se og kjenne på omgivelsene rundt seg. En ny verden åpnet seg for henne da hun kunne bevege seg uten så mye klær.

I Juli ble Tuva 2 år, og vi feiret i starten på måneden med familien i et helt fantastisk sommervær. Bursdagsbarnet var i ekstase og hun fikk så utrolig mye fint.

Tuva tok en god og lang sommerferie og vi kosa oss masse hjemme både ute de dagene det var godt vær, og med maling og dekorering av settekasse de dagene det var overskyet
Så var det klart for en kjæresteferie også - og vi satte snuten mot Budapest!
Budas castle
Budapest!

6 flotte dager i en helt syk by! Det var så utrolig mye å se/oppleve og jeg lengter tilbake.
Jeg fikk også tattovert meg der nede - virkelig et minne for livet

Vi kom hjem til sjokkbeskjeden om hva som hadde skjedd i Oslo og på Utøya. Naturlig nok ble det en liten bloggpause etter dette - for alt annet virket så meningsløst å blogge om.

I slutten av juli var det klart for slektstreff i Lofoten med turer i fjæra og på fjellet i skikkelig nord-norsk klima.
Lofoten

 Turen ble avsluttet med feilbooket fly, og en ekstra overnatting i Bodø før vi kom oss hjem.

Sommeren fortsatte i august også, med grilling og bading i bassenget ute til stor stas for to-åringen.
I midten av august fikk jeg bil av pappaen min! Og det ble mye lettere å komme seg frem i hverdagen også - ikke minst handlingen ble enklere å gjennomføre

Jeg lagde også dåpskake til Ane, og kake til bryllupet til stesøsteren min
Dåpskake til Ane

Og etter en del forespørsler laget jeg et "gjør-det-selv" innlegg på de kakene jeg har laget.

Høsten var kommet, og vi hadde en fin helg på Ørlandet med turer i fjæra på leting etter krabbe samt båtturer og kos i hagen.



I slutten av september skrev jeg "Stort ønske om å bli mamma" og fikk mange gode tilbakemeldinger på det.

Vi tok en helgetur til Bergen sammen med et vennepar - en helg med god mat og drikke og masse latter
Bergenby - fra toppen av Fløibanen

1.oktober tok jeg en graviditetstest som var positiv - vi skulle bli en familie på 4.
Fra tre til fire

 De nærmeste i familien fikk vite det med engang, men resten av "verden" måtte vente litt lengre.
Tuva utviklet større personlighet og jeg møtte meg selv i døren flere ganger.
Kjæresten hadde bursdag i slutten på oktober -noe som ble feiret hjemme med kaker på dagen og middag ute etterfulgt av en fantastik Jarle Bernhoft konsert helgen etter! Helt ubeskrivelig
Foto Drea.se

2.november ble det klart - vi ble huseiere etter en relativt kort periode med visninger. Vi skulle komme oss ut av den lille sokkelleiligheten på ca 40 m2, og få vårt helt eget hjem! Pakkingen hadde startet allerede, og vi begynte å planlegge hvordan vårt nye hjem skulle bli.
Bilder fra Finnannonsen

Jeg begynte å lete etter inspirasjon på nettet til jenterom og stue. Planlegge farger og stil jeg ville ha.
Samtidig slapp vi nyheten om den lille som bodde i magen etter en ultralyd i uke 12 og magen begynte å vokse relativt fort
Store deler av november gikk bort til pakking og planlegging

1.desember tok vi over leiligheten og jeg startet innflyttningen med det samme. Møbler var bestilt og vi var utrolig klare for å komme i orden. Fikk god hjelp av familie og venner med flyttelass, så vi sov i leiligheten allerede første natten.
Sengehimmel fra Lisbeth Dahl

Jenterommet ble malet og vi fikk plassert ting som vi hadde tenkt. Så utrolig godt det var med større plass!
Ble utrolig mange "nytt hjem" innlegg i starten på desember så for spesielt interesserte kan finne disse under arkiv eller etiketter på høyre side.
Julen nærmet seg og vi startet på forberedelsene med å bake pepperkakehus, pynte litt til jul og bake lussekatter.

Vi tok en lang juleferie fra redebygging og bloggen og feiret julen på Ørlandet med familien til kjæresten min.
Avsluttningen på et innholdsrikt år ble feiret nyttårsaften med kalkun og middagsgjester hjemme, før vi dro til Byåsen og fikk sett hele Trondheim i rakettlys - til stor begeistring fra 2 åringen som fikk lov til å være oppe midt på natten.
Godt nyttår!

Takk til alle dere for et godt 2011 - til dere som er nye følgere av bloggen, og til dere som har lest siden jeg startet opp! Tror, og håper, 2012 blir et like bra år!
Tusen takk

6 kommentarer:

  1. Koselig lesning Stine :)
    2011 var ett flott år ser det ut til!
    Og dette året blir vel ikke noe dårligere akkurat :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Linn :)
    Litt sent ute, men koselig å ha! Tror også dette blir et veldig fint år, dog mindre reising, men større opplevelser blir det iallefall :)

    SvarSlett
  3. Så koselig å lese for oss nye følgere :) Der fikk jeg liksom opppsummert litt og har bedre grunnlag når jeg leser nå :)

    Håper dere får en super påske!

    Ps. Fine Bilder og ikke minst fine kaker!! :)

    SvarSlett
  4. Så koselig å lese for oss nye følgere :) Der fikk jeg liksom opppsummert litt og har bedre grunnlag når jeg leser nå :)

    Håper dere får en super påske!

    Ps. Fine Bilder og ikke minst fine kaker!! :)

    SvarSlett
  5. Morro med slike kavalkade innlegg.. Liker det.

    SvarSlett
  6. Det er gøy å høre :) synes det er stas å se tilbake på jeg også og derfor er det så kjekt med disse årskavalkadene :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag