22.03.2012

Uke 29


UKE 29
Jenta vår er i denne uken 27 uker gammel, og vi har gått inn i tredje og siste trimester av svangerskapet.
Det er normalt og føle et press på magen og mellomgulvet, man kan også ha vansker med å spise stort måltid, fordi livmoren vokser og tar mer plass. Halsbrann er heller ikke uvanlig fra nå og fremover.
Barnets hode begynner å få de rette proporsjonene i forhold til resten av kroppen.
Det produseres fett under huden som brukes som energikilde og har en isolerende virkning.
Vekt: 1350 g
Full lengde: 35 cm

Formen har blitt bedre nå enn i andre trimester så jeg nyter bare dagene som gravid. Begynt så smått å kjenne på hevelser i bein og fingre, men det er såpass lite at det ikke er plagsomt (enda)
Halsbrann har også trekt seg tilbake og energien nesten på topp.
Skremmende å tenke på at det kun er 11- 12 uker igjen til tulla vår er her og jeg er tobarnsmor! Det er en sprø tanke. Skal nyte tilværelsen frem til det, så må jeg vel starte litt med forberedelsene her hjemme også
 Så har jeg vært så heldig  at jeg får gi en liten gave til alle dere som leser bloggen min fra Pledd.net
Konkurransen er nå avsluttet og jeg fikk en hyggelig tilbakemelding fra de i dag:
"Vi ser at det var stor interesse for våre produkter og det gleder oss. Derfor vi tilby ekstra 10 % rabatt for alle som leser din blogg. De må oppgi rabatt kode ved bestilling: stinelervik"

Så ta en titt på nettbutikken - du finner garantert noe du ønsker deg.
Mine personlige favoritter er babypleddet og gipsavstøpningen av magen

Ha en fin torsdagskveld!

8 kommentarer:

  1. Ikke så lenge igjen nå. jeg syns alltid at tiden går mye fortere bare jeg kommer under 100 dager..

    SvarSlett
  2. Så flott du er :)

    SvarSlett
  3. Åh,du er så FLOTT Stine! :)
    Herlige magen med prinsessa i <3
    Ja nå går ukene fort for deg tenker jeg,utrolig spennende.

    SvarSlett
  4. Tusen takk dere :) Det går så utrolig fort, så om de siste dagene går like fort er jeg straks tobarnsmamma

    SvarSlett
  5. Så nydelig du er, og tiden går sikkert kjempe fort fremover nå til lille prinsessa kommer. Blir herlig å bli tobarnsmamma ;) Jeg (gru)gleder meg til å bli trebarnsmamma :D

    SvarSlett
  6. Kjempefin mage :D Er så moro å lese bloggene til andre som er gravide og ikke minst har termin omtrent samtidig som meg selv :D Blir moro å følge med dere :)

    SvarSlett
  7. Tusen takk dere! Ingen tvil om at dette svangerskapet går mye fortere enn sist! Man må bare holde seg fast og nyte hverdagen med den voksende magen

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag