15.03.2012

Uke 28

UKE 28
Jenta vår er i begynnelsen av denne uken 26 uker gammel. Hjernebølgene ligner det nyfødtes.
Hun blir stadig flinkere til å åpne og lukke øynene, suge og svelge. Lungene kan nå puste luft, men det er fremdeles best for fosteret å forbli i livmoren slik at det kan vokse seg større. For hver dag som går bedres prognosene for å få et sunt og friskt barn om for tidlig fødsel inntreffer. 
Sentralnervesystemet begynner også å bli så modent at hun klarer å regulere kroppstemperaturen og gjøre regelmessige pusteøvelser.
Hentet fra Babyverden.no

Inn i siste trimester!!!
Føler meg nesten høygravid med den store magen! 
Skremmende å tenke på at det er såpass mange uker igjen, men jordmor mente jeg ikke skulle bekymre meg. Det går jaggu fort frem mot termindatoen nå, iallefall nå som våren har kommet. Har fått bort snøen fra verandaen i dag, så nå er jeg klar til å sette ut møblene. Måtte det bare bli litt varmere i været.
Snart skal vi få treffe den lille mageboeren!
Etterhvert som dagene går blir jeg mer og mer spent på hvordan denne fødselen utarter seg, og om det går like fort. Skal iallefall ikke ha hjemmefødsel denne gangen!

Håper dere har en fin torsdag


3 kommentarer:

  1. For ett herlig bilde og søt babymage du har :)

    SvarSlett
  2. Fine fine du :)
    Godt at ventetiden går fort,blir spennende å se fremover :)

    SvarSlett
  3. Spennende.. Lykke til med innspurten.. :-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag