01.03.2012

Uke 26

UKE 26
Jenta vår er i begynnelsen av denne uken 24 uker gammel. Hjernebølgene begynner å aktivisere hørsel- og synssystemer, både munn og lepper viser større sensitivitet.
Hun begynner å reagere på lys og lyder som kommer utenfra livmoren, og neseborene som til nå har vært lukket, åpnes.
Lungene begynner å bli bedre forbered på et liv utenfor livmoren hvis barnet skal bli født fortidlig. Ryggraden vokser for å støtte opp om fosterets vekt.
Den neste måneden vil være en svært aktiv periode for fosteret, og det vil vokse mye og legge godt på seg.
Hun veier ca 1000g og strekker seg til 32 cm
Babyverden.no

STATUSOPPDATERING:


♥ TERMIN:  10.juni
♥ UKE: 26+0
♥ IGJEN TIL TERMIN: 101 dager
♥ STJERNETEGN: Jomfruen
♥ KJØNN:  lillesøster
♥ NAVN: Nei, ikke bestemt, men sitter i tenkteboksen
♥ UTSTYR/INNKJØP: Har det meste etter Tuva, men litt nytt blir det nok
♥ VEKTØKNING: JA! 5 kg 
♥ NESTE KONTROLL: 20.03
♥ STREKKMERKER: Ingen nye
♥ VANN I KROPPEN: Nei
♥ KYNNERE: Ja, kjenner litt til de hvis jeg overanstrenger meg
♥ MATKICK:  Ikke for tiden
♥ PLAGER: Vond rygg og trette bein
♥ UTÅLMODIG?: Nei, ikke enda
♥ HODET FESTET?: Nei
♥ AKTIVITET I MAGEN? Ja, veldig aktiv, dag og natt
♥ BARNEROM: Skal ligge på vårt rom i begynnelsen
♥ OM FØDSELEN:  Veldig spent denne gangen om det går like fort og hvordan det blir på sykehus
♥ OPPEGÅENDE?: Ja, i full jobb på helsekost, sykmeldt fra sykehjemmet
♥ SULTEN?: Som normalt
♥ HØYGRAVID: Nei
♥ TUNGT? Litt tyngre enn sist ja
Magen har kanskje begynt å stoppe opp litt i denne veksten, men det er fortsatt mye aktivitet innefra både morgen og kveld. Kjenner jeg får kynnere hvis jeg overbelaster kroppen og ryggvondt de dagene jeg har mye på planen. De siste dagene har jeg hatt tendenser til halsbrann også, så et lager med Lovehearts er samlet i skapet.
Ønsker våren varmt velkommen

26+0 - 101 dager til termin


4 kommentarer:

  1. Oj,snart under 100 dager igjen jooo ;D
    Du kler virkelig den flotte kulen!
    Smashing Stine :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk dere :)
    Litt uvant å være så stor så tidlig, men det jevner seg ut på slutten, har jeg hørt :p

    SvarSlett
  3. Så fin du er:)
    Tenk det går fort nå!

    Kos deg masse!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag