09.02.2012

Uke 23

Uke 23
Jenta vår er i begynnelsen av denne uken 21uker gammel.
Huden har fått et klart rødt/rosaskjær fordi den er så tynn at blodårene vises og det er så lite fett under huden.
Fosteret begynner å høre på denne tiden og studier viser at barn kjenner igjen mors stemme etter fødselen, og vil kjenne igjen far eller andre som har pratet eller sunget for de. 
Fosterbevegelsene blir stadig bedre koordinert ettersom nervetrådene sammenbindes i et nettverk. Fingerneglene dekker også snart fingertuppene

Ukene går så fort og jeg er utrolig dårlig til å dokumentere dette svangerskapet. Sist tok jeg bilder hver uke, men tiden og hukommelsen henger ikke med denne gangen. Men fortsatt gravid så det er ikke for sent enda.
Kroppsformen kan variere veldig! Merker jeg trenger tid på å komme meg opp fra sofaen eller gjøre brå bevegelser for å unngå kynnere. Ryggen synes nok det er tyngre nå også, men fortsatt ikke så flink til å lytte etter signalene den sender.
Spennende tid iallefall og merker jeg har glemt litt siden sist også, men det er herlig å kjenne de gode bevegelsene og kommunisere med den lille inne i magen, for aktivitet har det blitt mye av de siste ukene - også på natten.

1 kommentar:

  1. Ukene flyr!
    23 uker er virkelig langt synes jeg :)
    Ligger etter deg med 6 uker,hihi.
    Kommer nok bilde av kula mi på bloggen,den er viiirkelig synenlig nå.

    Ønsker deg og dine en super flott helg!
    Stor klem

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag