09.01.2012

18+0

UKE 18
Jenta vår er i begynnelsen av denne uken 16 uker gammel. 
Fingertuppene og tær utvikler sine særegne avtrykk og nervene dekkes av et fettlag kalt myelin som gjør nervecelletransporten enklere og beskytter mot ubrutte impulser.
Blodsirkulasjonen er i full gang, og navlestrengen vokser for å bli tykkere.
Mange kan oppleve spark fra denne tiden. Som regel kjenner flergangsgravide spark tidligere, fordi de vet hva de skal kjenne etter.

Skal virkelig si at dagene flyr i dette svangerskapet.
Formen er fortsatt like fin som sist, men det er nok litt tyngre denne gangen. Merker hvis jeg reiser meg for fort eller løfter litt for tungt så kommer kynnere (noe jeg ikke hadde i det hele tatt sist svangerskap)
Men det er veldig koselig og magen har blitt STOR!
18 uker i dag!

Kan også sove utrolig mye fortiden, om jeg bare hadde anledning.
Men jobb og aktiv 2åring gjør ikke alltid det så enkelt! Men det går utrolig bra og jeg koser meg med den voksende magen

Er også bare 3 dager til ultralyd!
Gleder meg veldig og har allerede kjent masse bevegelse og små spark, så det skal bli godt å se den lille på skjermen igjen!

Håper dere har en fin start på uka!

4 kommentarer:

  1. Åh,se på den flotte bumpen din da :D
    Heeeerlig!!

    Godt å høre du også sier at tiden går fort med andremann i magen,håper det gjelder her også :)

    Små spark er det herligste som finnes <3
    Kos dere på UL!
    Godt å få se den lille

    SvarSlett
  2. Så flott du er!:) Blir spennende på ultralyd. Skal dere vite kjønnet?
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  3. Så fin, rund mage :-)

    Ultralyd er så spennende! Jeg hadde ganske mange med lillemor, men jeg syntes det var like spennende hver gang, selv om jeg visste kjønn og alt som var ;-)

    Vil dere vite kjønn?

    SvarSlett
  4. Så flott mage :-) merket også at tiden med nr 2 i magen gikk mye fortere :-) kos deg med sparkene og på ultralyd

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag