06.10.2011

Oktober - Rosa sløyfe

Bilde hentet fra google

Oktober mnd er godt i gang og det er et enormt stort fokus på brystkreftkampanjen hvert år!
Jeg har fått egen banner på bloggen for å vise min støtte samtidig som jeg bærer en rosa sløyfe på meg i hele oktober mnd

"Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskap om brystkreft, samt å samle inn penger til brystkreftforskning. Den rosa sløyfen brukes for å vise solidaritet med brystkreftrammede. Aksjonen har sitt opphav i USA, der amerikanske kvinner på begynnelsen av 1990-tallet krevde større bevilgninger til brystkreftforskning. Siden den gang har organisasjoner, bedrifter og privatpersoner viet oktober til Rosa sløyfe-aksjonen. I Norge har Rosa sløyfe-aksjonen blitt markert siden 1999."





ER DU MED?
Nettsiden " Rosa sløyfe" der du kan gi ditt bidrag og lage egen banner til din nettside






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag