20.08.2011

Dåpskake til Ane

Sent i går kveld ble kaken tilslutt ferdig!
Klar til levering

Kaken er sukkerbunn fynt med vaniljekrem og bringebærmousse, dekt av amerikansk smørkrem og MMF som trekk. Pynten er også av mmf
Må jo så klart vise dere resultatet:
Det endelige resultatet

Sommerfugler og blomster

En liten rose

Detaljebilder av kaken
Mange som spør om dette med slike festkaker.
Jeg fikk inspirasjon da jeg leste litt i forhold til dåp da Tuva skulle feire sin for snart to år siden. Surfet litt rundt på nettet og fant gode kakeblogger og nettbutikker - da var jeg igang.
Siden den gang har det blitt flere oppdrag og flere kaker. Finner stadig inspirasjon og det er veldig gøy og holde på, men også veldig tidkrevende.
For alt dette er veldig "nytt" for meg! Har ingen utdannelse eller erfaring fra dette tidligere, men man lærer stadig nye ting 
Tenkte å vise noen "underveis" bilder også:
Sukkerbrød, vaniljekrem og bringebærmousse

Kaken ferdig trekt med marshmellowsfoundant (MMF)

Sugerør som støtter opp den øverste kaken

Bord på kaken for å evt skjule ujevnheter, eller bare for å få et mer helhetlig inntrykk

Rosene formes
Kanskje det kommer mer detaljerte innlegg om dette senere om det er interesse for det!?
Jeg synes iallefall det er gøy å holde på, men også godt å bli ferdig!
Mye, mye rot blir det iallefall!


8 kommentarer:

  1. Du er så flink, Stine! :)

    SvarSlett
  2. utrolig fin kake! Du er flink:)

    SvarSlett
  3. Nydelig. Finnes det noen nettsider med sånn steg for steg oppskrift? Har utrolig lyst til å prøve dette selv.

    SvarSlett
  4. Wow for en flott dåpskake, du er kjempeflink :)

    SvarSlett
  5. Så utrolig flink du er, Stine! Dette kan du ;)

    SvarSlett
  6. Tusen takk dere :)
    Hild Frøya: Det gjør sikkert det, men jeg har ikke funnet noen enda. Må liksom google og finne ut for hver kake opplever jeg. Men jeg kan prøve å lage et steg-for-steg innlegg hvis det er av interesse?

    SvarSlett
  7. Den ble bare så nydelig!! Igjen du er kjempe flink! Ja til flere innlegg om kakebakeing =)

    SvarSlett
  8. Eg blei heilt fasinert eg nå. Du e jo utrolig dyktige. Hvor kan en kjøpe den fondanten du bruker? Å former til å trykke ut figurer til å ha oppå?

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag