17.02.2011

En venn for lite...


Livet kan være utrolig urettferdig noen ganger.
For snart 7 år siden mistet jeg en god venninne i bilulykke i Selbu, hun ble bare 16 år.
Anita Skei Hansen
Hun og en gjeng var på tur til festlokalet, da en bil kom kjørende i høy hastighet i slalom mellom ungdommene. På grunn av manglende gangfelt på denne strekningen måtte ungdommene gå i veibanen, det var februar og svært glatt på veiene. Desverre ble Anita truffet av bilen
En utrolig tragisk hendelse som aldri burde ha skjedd!
Jeg husker veldig godt den sommeren før Anita flyttet til Selbu! 
Hun gikk 9.klassen på samme ungdomsskole som meg og vi fikk god kontakt. Hele sommerferien var vi en liten gjeng som holdt sammen og dro på teltturer og andre utflukter. Det at hun nå var borte for alltid gikk ikke opp for meg på en lang stund. Var rart å sitte i begravelsen også! Så utrolig mye folk, men jeg klarte ikke å se for meg at det var gledessprederen Anita som skulle gravlegges! Det var så fjernt for meg, så uvirkelig at jeg kanskje ikke ville forstå det heller!
Var vell ikke før kisten skulle senkes at det gikk helt opp for meg. Da så jegAnitas mor og småsøsken stå rundt graven!
Cathrine, Anita og Heidi - fra en  telttur i 2001 

Livet kan være utrolig urettferdig og alt kan endres på bare sekunder. 
Og jo flere man kjenner - jo flere mister man! 
Bare de siste årene har mange jeg vet om mistet  livet! Synes det er helt horribelt når unge mennesker dør på tragiske måter. Det er trist å tenke på at man aldri får sagt skikkelig hadet, aldri muligheten til å gi de en klem eller fortelle en god historie, man mister muligheten til å se det varme smilet og den gode latteren.  Alt er liksom over på sekunder!
 ♥
Desverre er det sånn at mennesker generelt er for dårlige til å sette pris på hverandre når man lever! Først når minnesidene popper opp på Facebook og liknende at folk skriver hva de egentlig synes om en annen. Jeg mener vi burde vært flinkere til å skryte av hverandre når man fortsatt lever! Unn andre lykke, skryt av hverandre, gi en klem, et komplement til noen som fortjener det, smil til folk på gata. 
Man vet ikke hva morgendagen bringer og man bør sette pris på hver en dag!

LIVE
every moment
LAUGH
every day
LOVE
beyond words



Linker:

5 kommentarer:

  1. Huff, så utrolig trist. Det er ikke lett når unge folk blir borte. Det er i grunnen ikke lett noen gang, man kan forberede seg så mye man vil, men når det kommer til stykket er det like vondt allikevel:(

    Jeg kjenner også en del unge som har gått bort.

    Er helt enig i det du skriver at man bør være flinkere til å ta vare på hverandre mens man har hverandre i stede for å ønsle amn hadde gjort det når det er for sent.

    SvarSlett
  2. Huff, det er virkelig ubeskrivelig vondt når mennesker rundt en blir borte, enten det er av alderdom eller helt uventet. Man kan aldri forberede seg til døden.

    For min del, så virker det som at det er om å gjøre og publisere det først på facebook o.l. om noen går bort. Veldig få som viser respekt ovenfor de som er igjen og kanskje ikke har fått beskjed enda. Men er sikkert ikke slik overalt håper jeg.

    Til tider tror jeg folk syns jeg sier det for ofte, det at jeg er glad i dem, men man vet aldri når man ser hverandre for siste gang..
    Vil sende deg en god klem og så håper jeg du slipper å miste flere nære med det første!

    SvarSlett
  3. Å så utrolig trist skjebne :/
    Søte unge uskyldige jenta!
    Er så utrolig meningsløst og urettferdig når noe sånt skjer. . .

    Selv mistet 3 kompiser,så vet hvordan dette føles.
    Mistet mange i familien også. Vondest er det med unge mennesker som går bort,som skulle hatt hele livet foran seg!

    En ekstra god klem sendes over fra meg :)

    SvarSlett
  4. Heidi B. Ramlo18/2/11 09:46

    Kjæmpe fint skreve Stine! ♥
    Savne e stort! ♥ føle hu e blant oss enda den dag idag, men e liksom nå som mangle... :o( gledespredern vårres hu ja! va ailltid nå sprell ;o)
    Tenke ofte på a Anita pia vår! ♥

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag