19.11.2010

10 ting jeg misliker

Dagens utfordring var å skrive opp 10 ting som gjør meg trist, men jeg blandet litt så her er ting som gjør meg trist, ting jeg misliker og hater!

  • Dødsfall- Fjern eller nært, det spiller ingen rolle. Når noen går bort går det innover meg uansett. Spesielt om det er brått og uventet. Bare tanken på at jeg kan miste noen jeg er glad i kan få meg veldig trist.
    -
  • Urettferdighet- Verden er urettferdig, det vet jeg, men jeg synes ikke noe om det. Skulle ønske jeg var flinkere å hjelpe andre, men blir liksom at man bare hjelper til i den nærmeste kretsen. Bør ta meg selv hardt i nakken! Har hørt fler som velger en organisasjon eller formål de støtter et helt år, deretter bytte året etter. Synes det høres ut som en god plan.
    -
  • Mishandling av barn- Alle kjenner vel til historien om Baby P! Jeg blir dårlig av å lese om slike ting! HVORFOR? Klarer ikke å skrive så mye om det for det er utrolig sårt og håper de menneskene som utsetter barna sine for noe brenner i H******E! De fortjener ikke å være på denne jorda. De skulle selv blitt pina så sinnsykt! Det er ikke friske mennesker når de lar det gå utover uskyldige barn! Kan ikke forstå det.
    -
  • Edderkopper- Er nok min største fobi. Jeg kan rett og slett ikke fordra de! De bittesmå går bra, de tørr til og med jeg å ta bort med et papir, men ikke de andre. Spesielt ikke de med lange bein! Isj! Jeg får frysninger
    -
  • Egoisme- De som kun tenker på seg selv og sine! De har ikke forstått mye her i verden!
    -
  • PMS- Jeg blir skikkelig paranoid og deprimert! Alt ser svart ut og kunne sendt hele opplegget langt pokkers vekk! Mamma sier jeg bør ta vitaminene mine igjen så hjelper det, men det var bare å komme på å ta de :p
    -
  • Sladder- Har bodd både på Hitra og i Malvik og må si at de kommer til å få hederspris i sladder. Bygdetrollet er STORT og virker som bygda vet mer om deg enn det du gjør selv. Jeg mener ingen kjenner noen godt nok til å dømme andre. Folk er forskjellige så bare godta det! Kan ikke man bli flinkere til å glede seg på andres vegne enn å lete etter svartsidene!? Uansett hva du gjør, bra eller dårlig, vil noen ha noe negativt å si
    -
  • Sniking i køen- Spesielt da man kjører bil, kommer til et innflettingsfelt og noen kjører i andre fila forbi køen for å komme lengst frem! Skjønner de ikke at det er derfor det blir kø?? Jeg slipper aldri sånne sniker forbi! Kan ikke si at gamle damer på butikken er stort bedre heller! Mye frekke folk der ute altså!
    -
  • Overberusa folk- Startet i bar/restaurantbransjen da jeg var 15 år og ble ganske sjokkert over oppførsla til enkelte voksne mennesker når de hadde fått noen innabords. Enkelte mennesker blir bare helt mongo når de drikker! Skjønner ikke at de heller setter flaska på hylla og finner seg en annen hobby. Det er ikke sjarmerende med fulle folk! Og enkelte tåler rett og slett ikke brennevin så innse det selv. Tror dette kan være mange av årsakene til samlivsbrudd - Faktisk!
    -
  • Skrivemåter- Mulig jeg er gammeldags der da, men liker ikke de nye dataordene som LOL, ROFL, Seff, Serr. Misliker når folk skriver "Glædes" på Facebook! (spesielt når de bruker "æ" også) Jeg liker det ikke :p Meningsløst spørr du meg. En annen ting ang skriving er de som ikke har lært seg norsk rettskriving. Når man er i 20 årene bør man vite forskjellen på hva/va og ser/ skjer
- "I dag hva æ på butikken"
-"sitt å skjer tv"
Er det med vilje eller hva?
Skjønner jo at enkelte har lese og skrivevansker, men det er ikke disse jeg sikter til, bare så det er klart ;)

2 kommentarer:

  1. hem hem. Du har glemt av "jah" og "dah" :P Noe av de verste skrivefeilene som finnes!

    SvarSlett
  2. Så enig, så enig! Jeg er ganske flink til å stokke om på bokstavene i ord, en merkelig vane som har kommet i voksen alder, aldersdysleksi?? *hahahahaha* Men folk som ikke kan skrive eller skrive tull med vilje, barnslig! Irriterende... Du er ikke alene ;)

    Åja... Bygdesladder... Hva er vitsen?? Irriterende...

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag